Grupa I „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska
mgr Agnieszka Borys

Pomoc nauczyciela
Paulina Sokal

Asystentka
Renata Ołdak


Luty 2022 r.

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Jesteśmy samodzielni w kuchni
  2. Baśniowy świat
  3. Chciałbym być matematykiem

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • ukazanie sposobu niesienia pomocy starszym osobom
  • poznawanie pracy kucharki
  • poznawanie przeznaczenia sztućców
  • określanie wysokości przedmiotów, stosowanie słów wysoki, niski
  • rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem

Piosenki

„Z mamą w kuchni”
sł. i muz. B. Forma

Mama piecze ciasto,
My jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
Ciasto ugniatamy.

Ref. Pomagamy mamie
W domowych pracach
Kiedy zmęczona do domu wraca

Zupę razem z mamą
Dzisiaj gotujemy,
Jeszcze wymieszamy
I ze smakiem zjemy

Ref. Pomagamy…

Kanapki z mamusią
Chcemy przygotować
Z jajkiem i szczypiorkiem
będą nam smakować

Ref. Pomagamy…

 

„Malowany wózek”

Malowany wózek
Para siwych koni,
Pojadę daleko, nikt mnie nie dogoni
Pojadę daleko ,po ubitej dróżce
Tam gdzie stoi mała chatka, na koguciej nóżce

Stanę przed tą chatka, będę z bicza trzaskał,
Wyjdźże Babo Jago, wyjdźże, jeśli łaska.
Wyjdzie Baba Jaga stara, całkiem siwa
I zapyta grubym głosem
— Kto mnie tutaj wzywa?

 To ja Babo Jago, chciałem Ciebie prosić,
Żebyś nie więziła Jasia i Małgosi
Bo jak nie powiem rzecz Ci nieprzyjemna
Będziesz miała Babo Jago do czynienia ze mną

Strzeż się Czarownico
Krzyknę w niebogłosy,
Ze aż Babie Jadze dęba staną włosy
I koniki pognam
Het, het, krzyknę na nie
I pojadę do mamusi na drugie śniadanie.



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
  • Wymawianie na przemian „a” — „o” lub „e” — „o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie górnej i dolnej wargi — zabawa w naśladowanie „syreny policyjnej”
  • Oddalanie od siebie kącików ust, jak przy „i” — zbliżanie do siebie kącików ust (ściąganie warg) jak przy „u” , wymawianie ich na przemian — zabawa w naśladowanie „karetki”
  • Cmokanie — dziecko udaje, że stara się rozdzielić sklejone wargi
  • Gwizdanie
  • Zabawa w rybi pyszczek — gwałtowne otwieranie i zamykanie buzi jak rybka
  • Nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych
  • Nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza- zabawa w dziurawy balonik
  • Nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach
  • Wciągać policzki do jamy ustnej (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek) — jak zajączek
  • Dmuchać na płomień świecy, skrawki papieru, watkę, piłeczkę pingpongową...
  • Cmokanie (powstający szmer przypomina pocałunek)

Stron 1 z 7

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...