Grupa I „Misie”

Wychowawcy
mgr Katarzyna Kaczmarska
mgr Agnieszka Borys

Pomoc nauczyciela
Hanna Jendrzejewska

Woźna
Oksana Tomchak

Listopad 2022

Opracowała: Katarzyna Kaczmarska

Tematyka kompleksowa

  1. Każdy ma swój dom
  2. Gdzie jest mój dom, gdzie jest moje przedszkole?
  3. Kiedy babcia była mała
  4. Czy to prawda czy to bajka?

 


Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  1. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – podejmowanie prób wspólnych zabaw, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, stosowanie form grzecznościowych względem siebie a także osób dorosłych.
  2. Doskonalenie czynności samoobsługowych w zakresie spożywania posiłków oraz ubierania się.
  3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa – ostrożne zachowanie się w zabawie, nie wyrządzanie szkody sobie i innym.
  4. Zachęcanie do uczestnictwa w śpiewie i zabawach grupowych
  5. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion dzieci z grupy, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  6. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  7. Wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania.
  8. Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
  9. Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla Polski
  10. Rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym przodków.
  11. Rozwijanie percepcji wzrokowej..
  12. Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej.
  13. Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy.
  14. Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.

Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era


Piosenki i wiersze

„Deszczowa piosenka”

1. Deszcz za oknem pada kap, kapu, kap
Smutno opowiada kap, kapu, kap

Deszczowa piosenka: kap, kapu, kap
Jak deszczu kropelka: kap, kapu, kap

2. Czarne chmury straszą kap, kapu, kap
Weż z sobą parasol kap, kapu, kap

Deszczowa piosenka...

„Droga do przedszkola”

1. Tu jest domek, a tu płot.
Na tym płotku siedzi kot.
Tu są drzewa, tam ulica.
Jaka piękna okolica

Ref. To jest droga do przedszkola,
La la la la la la, li
Co dzień chodzi drogą Ola,
La la la la la la, li

2. Tu są sklepy, a tam las.
W lesie miło płynie czas.
Tu plac zabaw. Tam apteka,
A w oddali Azor szczeka.

Ref. To jest droga do przedszkola...

„Smok”

Smoku, smoku nasz malutki,
Rośnij duży okrąglutki,
Smok nasz rośnie ponad miarę,
To jest smok na wielka skalę.


Październik 2022

Opracowała: Katarzyna Kaczmarska

Tematyka kompleksowa

  1. Jestem przedszkolakiem
  2. W przedszkolu jest miło i bezpiecznie
  3. Lubie bawić się w przedszkolu
  4. W przedszkolu nie jestem sam

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  1. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji — podejmowanie prób wspólnych zabaw, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, stosowanie form grzecznościowych względem siebie a także osób dorosłych.
  2. Doskonalenie czynności samoobsługowych w zakresie spożywania posiłków oraz ubierania się.
  3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa – ostrożne zachowanie się w zabawie, nie wyrządzanie szkody sobie i innym.
  4. Zachęcanie do uczestnictwa w śpiewie i zabawach grupowych
  5. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie — poznawanie imion dzieci z grupy, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  6. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  7. Wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania.
  8. Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
  9. Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata.
  10. Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej.
  11. Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy.
  12. Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.

Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era


Piosenki i wiersze

„Jestem zuch”

Jestem zuch! Jestem zuch!
Tu mam głowę, a tu brzuch!
Klaszczę w ręce: ram tam tam!
I dzień dobry mówię wam!

Jestem zuch! Jestem zuch!
Tu mam nosek, a tu brzuch!
Klaszczę w ręce: ram tam tam!
I dzień dobry mówię wam!

„Kto to taki?”

Kto to? Kto to? Kto to taki?
To wesołe przedszkolaki!
Ty mnie znasz, ja Cię znam,
a na imię mam…

„Zegar robi: cyk, cyk, cyk”

Zegar robi : cyk, cyk, cyk,
Dzwonek robi: dzyń, dzyń, dzyń,
Balon robi: trach, trach, trach,
A nożyczki: ciach, ciach, ciach,
Woda robi: plum, plum, plum,
A my wszyscy: bum!

„Toczył zając wielką dynię”

Przez tropiki, przez pustynię
Toczył zając wielką dynię.
Toczył, toczył dynię w dół,
Pękła dynia mu na pół!
Pestki z niej się wysypały,
Więc je zbierał przez dzień cały.
Raz, dwa, trzy! Ile pestek zbierzesz Ty?


Stron 1 z 2

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...