Grupa I „Żabki”

Czerwiec 2025

Opracowała: Agnieszka Borys

Tematyka kompleksowa

  • Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
  • Lato, lato, lato czeka…
  • Wkrótce wakacje.
  • Zwiedzamy Świat.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

Społeczna aktywność dziecka:

  • ćwiczenia w zakładaniu ubrań, butów;
  • korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
  • wdrażanie do prawidłowego posługiwania się łyżką, widelcem;
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie;
  • poznanie problemów osób niepełnoprawnych.
  • próby nazywania swoich emocji (np. radość, smutek, złość, złość);
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • wdrażanie do nieprzeszkadzania innym dzieciom w zabawie oraz dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi;
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy).

Językowa aktywność dziecka:

  • poznanie nowego słownictwa i jego znaczenia;
  • nauka prostych rymowanek ćwiczących pamięć i poprawną wymowę;
  • doskonalenie aparatu mowy poprzez udział w ćwiczeniach ortofonicznych i artykulacyjnych;
  • uważne słuchanie rozmówcy;
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych, wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

Artystyczna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:

  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
  • przebywanie na świeżym powietrzu uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Aktywność poznawcza:

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • przeliczanie: palców, przedmiotów itp.;
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.

Rozkład materiału

Data

Temat dnia

Obszary podstawy programowej.

 Temat kompleksowy:

Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

02.06

Moi rówieśnicy.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.3, II.4, III.1, III.2, III. 5, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8

03.06

Jesteśmy tolerancyjni.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.2, II.3, II.4, II.6, II.9, III.1, III.5, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9, IV.12, IV.15

04.06

Dzieci z różnych stron świata.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.3, II.4, II.6, III.1, III.2, III.5, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9

05.06

Dzień Dziecka.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, I.8, II.1, II.2, II.3, II.4, II.6, III.1, III.5, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8, IV.11

06.06

Prezent dla przyjaciela.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.3, II.4, II.6, III.1, III.5, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8, IV.9, IV.12 

 Temat kompleksowy:

Lato, lato, lato czeka…

09.06

Pierwszy dzień lata.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.7, IV.16, IV.18

10.06

Rośliny, które spotkamy latem.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.7, IV.15

11.06

Zabawy na podwórku.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1,II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.7, IV.18

12.06

Uf, jak gorąco…

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, I.8, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.8, IV.11 

13.06

Moda na lato.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.3, II.4, II.5, II.6, II.7, II.8, II.9, III.1, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8, IV.9

 Temat kompleksowy:

Wkrótce wakacje.

16.06

Wakacyjne plany

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.4, II.6, III.1, III.5, III.6, III.8, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9

17.06

Czym pojedziemy na wakacje?

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.4, II.6, III.1, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.9, IV.12, IV.15

18.06

Bezpiecznie na wakacjach.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.4, II.6, III.1, III.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9

19.06

BOŻE CIAŁO – dzień ustawowo wolny od pracy

20.06

Na zawsze zapamiętasz.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, I.8, II.1, II.2, II.4, II.6, III.1, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.9,  IV.11

 Temat kompleksowy:

Zwiedzamy Świat.

23.06

Sąsiedzi Polski.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9, IV.21,

24.06

Podróże kształcą.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, I.7, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9, IV.11, IV.12, IV.15, IV.21,

25.06

Ciekawe miejsca w Europie.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.9, IV.11, IV.21

26.06

Ciekawe miejsca na świecie.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, I.7, I.8, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1,  III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8, IV.9, IV.21

27.06

Wymarzona podróż.

I.1, I.2, I.3, I.5, I.6, I.7, II.1, II.2, II.4, II.6, II.8, III.1, III.4, III.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.6, IV.7, IV.8, IV.9, IV.21


Opracowano w oparciu o „Program wychowania przedszkolnego”, Grupa MAC S.A.

Maj 2025

Opracowała: Anna Eysmont

Tematyka kompleksowa

  1. Puk, puk, to ja, sztuka
  2. Moja mama i mój tata
  3. Co w trawie piszczy?
  4. W świecie zwierząt


Założenia dydaktyczno-wychowawcze

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

zakładanie ubrań, butów;

korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;

  • korzystanie z toalety;
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.

Językowa aktywność dziecka:

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • niehałasowanie przy osobach chorych, starszych;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • próby nazywania swoich emocji (np. radość, smutek, złość, złość);
  • próby określania swoich stanów emocjonalnych;
  • rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka:

  • uważne słuchanie rozmówcy;
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.

Artystyczna aktywność dziecka:

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).

Aktywność poznawcza:

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.

Puk, puk, to ja, sztuka

05.05

Filharmonia

I.5, II.3, III.1 III.3, IV.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.7 III.9, IV.2, IV.3, IV.5, III.8, IV.19 II.9, III.2, IV.1, IV.19 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3

06.05

Teatr

I.5, II.3, III.1. II.1, II.2, II.4, II.6 IV.7.7 II. III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.8, III.8, III.9 III. III.5, IV.2, IV.5. I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

07.05

Kino

I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.9 III.2, IV.7 IV.2 IV.6, IV.9 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.5 I.1, I. 2, I.3

08.05

Muzeum

I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.5, IV.9 I.8 III.9, IV.7 III.8, IV.7 IV.8, IV.12 IV.2, IV.5 I.6, III.5 I.1, I. 2, I.3

09.05

Barwy muzyki

I.5, II.3, III.1. II.1, II.2, II.4, II.6 IV.7.7 II. III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.8, III.8, III.9 III. III.5, IV.2, IV.5. I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

Moja mama i mój tata

12.05

Oto moja mama

I.5, II.3, III. II.1, II.2, II.4, II.6 III.8, IV.2, IV. I.7, IV. III.1 I.5, III.8, III.9 III. IV.7 IV.2 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

13.05

Oto mój tata

I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.7, IV.9 III.8, IV.15 III.9, IV.18 III.4, III.5, III.8 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3

14.05

Zabawy z rodzicami

I.5, II.3, III. II.1, II.2, II.4, II.6 III.8, IV.2, IV. I.7, IV. III.1 I.5, III.8, III.9 III. IV.7 IV.2 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

15.05

Rodzinne fotografie

I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6, IV.13 I.8 III.9, IV.2, IV.13 IV.7 IV.1, IV.11 IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3

16.05

Upominki

I.5, II.3, III. II.1, II.2, II.4, II.6 III.8, IV.2, IV. I.7, IV. III.1 I.5, III.8, III.9 III. IV.7 IV.2 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

Co w trawie piszczy?

19.05

Barwa ochronna

III.4, IV.5 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.8, IV. I.5 IV.8, IV.12, IV.15 III.5 III. IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

20.05

Wiosenna łąka

I.5, IV.7 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.9 IV.5, IV.12, IV.15 III.5 IV.7 I.7, IV.1 III.1, IV.2, IV.5 I.1, I. 2, I.3

21.05

W świecie owadów

I.5, IV.7 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.9 III.5 I.6, III.1, IV.11 IV.12 III.1, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3

22.05

Wiosenne eksperymenty

III.4, IV.5 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.8, IV. I.5 IV.8, IV.12, IV.15 III.5 III. IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

23.05

Zielnik

III.4, IV.5 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.8, IV. I.5 IV.8, IV.12, IV.15 III.5 III. IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

W świecie zwierząt

26.05

Mieszkańcy sawanny

I.5, III.5, II.1, II.2, II.4, II.6 IV.5 II.8, III.8, IV.5, IV.13 IV.7 IV.1 III.1, IV.2, I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3

27.05

Mieszkańcy dżungli

I.5, II.8, III.8 II.1, II.2, II.4, II. I.5 II. IV.15 IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

28.05

Mieszkańcy mórz i oceanów

I.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.13I.8 IV.7 IV.1 I.6, III.1, III.5, IV.11 IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3

29.05

Zwierzęta naszych pól i lasów

I.5, II.8, III.8 II.1, II.2, II.4, II. I.5 II. IV.15 IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

30.05

Kolorowe zwierzęta

I.5, III.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.1, IV.9, IV.13 IV.7 III.1, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I. 2, I.3

 

 

 


Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41–45, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 66, 71, 73, 74).

Stron 1 z 5

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...