Grupa I „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska
mgr Agnieszka Borys

Pomoc nauczyciela
Kamila Figaj

Woźna
Renata Ołdak

Maj 2022 r.

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Znam różne zawody

  2. Łąka wiosną

  3. Wiosna na wsi

  4. Moi rodzice


Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące
  • łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową
  • zapoznanie z pracą ogrodnika
  • zapoznanie z praca krawcowej
  • zapoznanie z praca policjanta
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • prezentowanie swoich umiejętności, możliwości

Piosenki i wierszyki

Co słychać na wsi

sł. Wanda Chotomska

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać — kle,kle!
Na stawie — kwa,kwa!
Na polu: — Kraaaaa!
Przed kurnikiem: — Kukuryku!

— Ko, ko, ko, ko, ko — w kurniku.
Koło budy słychać: — Hau!
A na progu: — Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.

 

Moja odlotowa rodzina

Moja rodzinka jest odlotowa
Tata to całej rodziny głowa,
Co ma czasami nietęgą minę
Bo utrzymywać musi rodzinę
Skarbem i dobrym duchem jest mama,
Co się uwija w domu od rana,
Robi zakupy, piecze, gotuje
I wokół wszystko uporządkuje.
A ja z mym bratem — cóż pewnie wiecie?
To najwspanialsze dzieci na świecie.
Nie rozrabiamy i nie psocimy.
Przynajmniej w nocy — wtedy, gdy śpimy…



Kwiecień 2022 r.

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Chciałbym zostać sportowcem
  2. Wielkanoc
  3. Dbamy o ziemię
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową
  • rysowanie na dany temat
  • rozmowy o gimnastyce i jak jest ważna w zdrowym trybie życia
  • zapoznanie ze zwyczajami wielkonocnymi
  • Wdrażanie i uświadamianie dzieci do dbania o środowisko
  • rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej

Piosenki i wierszyki

Pisanki

sł. i muz. B. Forma

Pisanki, kraszanki
W prześliczne wzory
Wszystkie ubrane
W piękne kolory

W zygzaki i kółka
W kurczątka małe
W listki i kwiaty pokryte całe

Moja pisanka
Niebieska cała
Na niej wiatraczek
I chmurka mała.

Kto ty jesteś?

sł. Władysław Bełza

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swymi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.



Ćwiczenia logopedyczne

Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny


Stron 1 z 6

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...