Grupa IV „Jeżyki”

Wychowawcy
mgr Emilia Reska
mgr Monika Śmigrodzka

Pomoc nauczyciela
Alicja Garbulewska

Woźna
Lucyna Tomaszek

Styczeń 2024

Opracowała: Monika Śmigrodzka

Tematyka kompleksowa

  1. Tak mija nam czas.
  2. Zwierzęta zimą.
  3. Kim są rodzice moich rodziców?
  4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
  5. Gdzie puka sztuka?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • wzbogacanie wiedzy na temat zegarów,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  •  odkrywanie litery s, S: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej,
  •  zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,
  •  zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • utrwalanie nazw miesięcy, dni tygodnia i pór roku,
  • dbanie o estetykę wykonywanej pracy,
  •  zapoznanie z zawodem zegarmistrza,
  •  wzbogacanie wiedzy o zimowych potrzebach zwierząt,
  •  rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
  • odkrywanie litery n, N: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  •  zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,
  •  ćwiczenie dykcji,
  •  poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego,
  •  poznawanie tropów zwierząt,
  •  wzbogacanie informacji przyrodniczych,
  •  rozwijanie umiejętności odczytywania kodu,
  •  odkrywanie litery b, B: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  •  rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  •  utrwalanie umiejętności przeliczania w zakresie 7,
  •  dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  •  utrwalanie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu z dziadkami,
  •  zapoznanie z drzewem genealogicznym,
  •  utrwalanie nazw wybranych zawodów,
  • zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,
  • poznanie form uczestnictwa w kulturze,
  • zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w teatrze, kinie, muzeum i filharmonii.

Piosenki i wiersze

„Co robią zimą dni tygodnia?”

sł. T. Fiutowska

Gdy tylko słońce na niebie lśni,
bawią się zimą tygodnia dni.
Poniedziałek — zjeżdża na sankach.
Wtorek lepi bałwanka.
Środza narty przypina.
Czwartek kije jej trzyma.
Piątek jedzie na ślizgawce, ciągnięty przez dwa latawce.
Sobota rzuca śnieżkami i woła niedzielę: „Hej, baw się z nami!”
A niedziela, choć zdrowa, pod pierzynę się chowa.


Listopad 2023

Opracowała: Monika Śmigrodzka

Tematyka kompleksowa

  1. Jesienny czas.
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce.
  3. A deszcz pada i pada.
  4. Zdrowie naszym skarbem.
  5. Co ułatwia pracę w domu?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • utrwalanie nazw pór roku, dni tygodnia i miesięcy,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • odkrywanie litery t, T: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 5,
  • wdrażanie do świata wartości,
  • rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych ,
  • rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania,
  • rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,
  • poszerzanie wiedzy na temat Polski,
  • odkrywanie litery i, I: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby: 6,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków,
  • odkrywanie litery d, D: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia,
  • zapoznanie z figurą geometryczną - prostokątem,
  • uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
  • utrwalanie nazw specjalizacji lekarskich,
  • uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków,
  • rozwijanie poczucia bycia częścią grupy,
  • odkrywanie litery k, K: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • wyznaczanie części wspólnej zbiorów,
  • rozbudzanie zainteresowań kulinarnych,
  • rozwijanie umiejętności układania zdań.

Piosenki i wiersze

„Polska”

sł. R. Przymus

Polska — to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska — Ojczyzna…
Kraina, która się w sercu zaczyna.


Stron 1 z 2

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...