Grupa IV „Rybki”

Wychowawcy
mgr Ewa Orszulak
mgr Alina Kowalczyk

Asystentka
Małgorzata Ciszewska


Luty 2022 r.

Opracowała: Ewa Orszulak

Tematyka kompleksowa

  1. Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
  2. W karnawale.
  3. Gdzie puka sztuka?
  4. Co łączy kurę i dinozaura?
  5. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Budzenie zainteresowania literami, odkrywanie liter: P, p; R, r;  N, n;
  • Poznanie zapisu cyfrowego liczb: 10;
  • Poznanie tradycji związanej z organizowaniem balów w karnawale.
  • Doskonalenie mowy w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z przeżyciami i zdarzeniami.
  • Opowiadanie treści obrazków z uwzględnieniem następstwa zdarzeń.
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Doskonalenie analizy i syntezy sylabowej.
  • Wdrażanie do wykonywania złożonych poleceń.
  • Rozwijanie zdolności motorycznych i wyobraźni ruchowej, reagowanie na sygnał.
  • Rozbudzanie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki, dostarczanie wrażeń estetycznych i przeżyć emocjonalnych.
  • Przypominanie i rozpoznawanie ulubionych bohaterów bajek.
  • Pogłębianie wiedzy na teatru , kina i filharmonii.
  • Rozbudzanie zainteresowania i wzbogacenie wiadomości z zakresu prehistorii.
  • Dostrzeganie różnic i podobieństw między dinozaurami a współczesnymi zwierzętami.
  • Poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu marcu.

Wiersz

„Moje bajki
B. Szelągowska

Gdy wieczór nadchodzi,
z książkami się witam.
Siadam cichutko,
a mama mi czyta.
I czyta mi bajki
o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach
i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie
i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz
przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie,
to mi się wydaje,
że widzę naprawdę
te postacie z bajek.



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
  • Wymawianie na przemian „a” — „o” lub „e” — „o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie górnej i dolnej wargi — zabawa w naśladowanie „syreny policyjnej”
  • Oddalanie od siebie kącików ust, jak przy „i” — zbliżanie do siebie kącików ust (ściąganie warg) jak przy „u” , wymawianie ich na przemian — zabawa w naśladowanie „karetki”
  • Cmokanie — dziecko udaje, że stara się rozdzielić sklejone wargi
  • Gwizdanie
  • Zabawa w rybi pyszczek — gwałtowne otwieranie i zamykanie buzi jak rybka
  • Nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych
  • Nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza- zabawa w dziurawy balonik
  • Nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach
  • Wciągać policzki do jamy ustnej (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek) — jak zajączek
  • Dmuchać na płomień świecy, skrawki papieru, watkę, piłeczkę pingpongową...
  • Cmokanie (powstający szmer przypomina pocałunek)

Stron 1 z 7

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...