Grupa IV „Sowy”
Listopad 2024
Opracowała: Emilia Reska
Tematyka kompleksowa
- Co powinienem wiedzieć o Polsce
- Moje prawa i obowiązki
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
- Domowi ulubieńcy
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie mowy,
- rozwianie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- budzenie zainteresowania literami,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwianie poczucia rytmu,
- rozwianie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- kształtowanie orientacji przestrzennej,
- utrwalanie nazw figur geometrycznych,
- rozwianie umiejętności myślenia logicznego,
- zapoznanie z polskimi legendami,
- rozwijanie zainteresowania kulturą ludową,
- zapoznanie z wyglądem polskich strojów ludowych,
- zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,
- utrwalenie wiadomości na temat Polski,
- pogłębienie wiedzy na temat praw dziecka,
- uświadomienie dzieciom, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
- rozróżnianie i nazywanie różnych emocji,
- uświadomienie dzieciom sytuacji sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu,
- poznanie sposobów dbania o zdrowie,
- zachęcanie do zdrowego stylu życia,
- uświadomienie roli aktywności fizycznej w dbaniu o zdrowie,
- wzbudzanie zainteresowania zwierzętami,
- poszerzenie wiedzy o kotach,
- wyrabianie empatycznej postawy wobec zwierząt.
Piosenki i wiersze
„Jest takie miejsce — Polska”
sł.: Łukasz Tartas, muz.: Weronika Korthals
Jest takie miejsce na mapie świata
Gdzie mieszka Mama, ja, no i Tata
Gdzie płynie Wisła, gdzie są Mazury
U góry Bałtyk, na dole góry
Tu swą wielkością wszystkich zachwyca
Miasto Warszawa, nasza stolica,
a Orła zdobi złota korona
Flaga powiewa, biało-czerwona
To Polska właśnie, to moje miejsce
Tutaj mocniej bije mi serce
Polska, Polska, Polska
Gdzieś nad wierzbami szumi muzyka
Ta od Chopina, od Fryderyka
Tu koleżanko oraz kolego
Tak wiele miejsca jest dla każdego
To Polska właśnie, to moje miejsce
Tutaj mocniej bije mi serce
Polska, Polska, Polska
W tych wielkich miastach i małych wioskach
To nasza wspólna Ojczyzna
Polska, Polska, Polska
To Polska właśnie, to moje miejsce
Tutaj mocniej bije mi serce
Polska, Polska, Polska
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
|
Temat kompleksowy: Moja rodzina i mój dom |
|||
01.11 |
Wszystkich Świętych |
||
Temat kompleksowy: Co powinienem wiedzieć o Polsce |
|||
04.11 |
Legendy polskie |
I 5, IV 2, IV 5, IV 7, IV 8, IV 10, III 5, III 8 |
|
05.11 |
Potrawy regionalne |
I 7, I 9, IV 14, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8 |
|
06.11 |
Muzyka ludowa i stroje ludowe |
I 5, III 5, IV 7, IV 1, IV 2, IV 7, IV 8, IV 10, II 8, II.11, |
|
07.11
|
Znane Polki i znani Polacy |
I 8, II 6, II 7, III 2, III 6, IV 2, IV 10, I 5, III 5, IV 15 |
|
08.11 |
Narodowe Święto Niepodległości |
I 5, III 2, III 6, IV 2, IV 8, IV 10, II 8, III 8, IV 15, IV 18, I 9, IV 1, IV 9 |
|
Temat kompleksowy: Moje prawa i obowiązki |
|||
11.11 |
Narodowe Święto Niepodległości |
|
|
12.11 |
Mamy prawa i obowiązki |
I 5, III 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 4, IV 8, III 5, III 8 |
|
13.11 |
Znam swoje prawa |
I 7, III 7, IV 4, IV 8, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, III 5, III 8, IV 18 |
|
14.11 |
Jakie mam obowiązki |
I 5, III 5, IV 7, I 7, III 7, IV 1, IV 2, II 8 |
|
15.11 |
Prawa i obowiązki przedszkolaka |
I 8, IV 7, I 7, III 7, IV 2, IV 9, IV 13, I 5, III 5, III 8 |
|
Temat kompleksowy: Moje zdrowie i bezpieczeństwo |
|||
18.11
|
Niebezpieczne sytuacje |
I 5, II 8, II 9, III 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 9, IV 4, IV 8, |
|
19.11 |
Jak dbać o zdrowie |
I 7, I 9, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, I 5, III 5, III 8, IV 20 |
|
20.11 |
Czystość to zdrowie |
I 5, III 5, IV 7, III 8, IV 2, IV 5, IV 8, IV 12, |
|
21.11 |
Co jeść, aby być zdrowym |
I 8, IV 7, I 5, IV 1, IV 2, IV 11, IV 5, IV 13, IV 19, I 5, III 5, III 8 |
|
22.11 |
Sport to zdrowie |
I 5, IV 1, IV 2, IV 7, IV 8, I 7, I 9, IV 9, IV 14 |
|
Temat kompleksowy: Domowi ulubieńcy |
|
||
25.11 |
Co cieszy zwierzęta? |
II 8, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 5, IV 2, IV 4, IV 8, II 8, III 5 |
|
26.11 |
Cztery pieski |
II 8, III 8, IV 15, I 5, IV 15, I 8, III 5 |
|
27.11 |
Kocie zwyczaje |
I 5, II 8, III 8, IV 7, II 8, III 5 |
|
28.11 |
Zwierzęta ze schroniska |
I 8, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 5, III 5 |
|
29.11 |
Mój pupil |
IV 2, IV 8, III 8, IV 15, I 5, III 5 |
|
Wrzesień 2024
Opracowała: Emilia Reska
Tematyka kompleksowa
- To jestem ja.
- Moja grupa.
- Moja droga do przedszkola.
- Idzie jesień… przez las, park.
- Idzie jesień… przez ogród i sad.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie funkcji poznawczych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie kreatywności, inwencji twórczej,
- ćwiczenie drobnych ruchów rąk,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- doskonalenie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- rozwijanie umiejętności muzycznych,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej,
- rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia,
- wyrabianie skupienia uwagi podczas działania,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- kształtowanie orientacji przestrzennej, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się umownymi znakami,
- rozwijanie umiejętności określania własnych emocji,
- utrwalenie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
- poszerzenie wiadomości o Polsce,
- różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawalnych za pomocą dotyku, smaku, węchy, słuchu i wzroku,
- uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu,
- nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących,
- zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego,
- kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym,
- poznanie symboli wybranych znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
- rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania,
- poznanie i utrwalenie znajomości numerów telefonów alarmowych,
- poznanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym,
- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
- rozwijanie intuicji geometrycznej,
- poszerzenie wiedzy przyrodniczej, utrwalanie oznak jesieni,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy,
- stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
Temat kompleksowy: To jestem ja |
||
02.09 |
Wspomnienia z wakacji |
IV 2, IV 5, IV 9, I 5, IV 8, III 5, III 8 |
03.09 |
Mój wygląd, moje imię |
II 8, IV 4, IV 14, I 8, II 11, III 5, IV 18, IV 19 |
04.09 |
Moje ulubione zajęcie |
I 5, III 5, IV 7, II 8, IV 1, IV 2, IV 5, II 11, III 5, IV 19 |
05.09
|
Widzę, czuję, słyszę, myślę, czyli jak poznaję świat |
I 8, II 8, IV 2, IV 4, IV 13, III 5, IV 8, IV 18 |
06.09 |
Moje emocje |
II 1, II 2, II 3, II 4, IV 8, I 5, IV 2, IV 5, IV 12 |
Temat kompleksowy: Moja grupa |
||
09.09 |
Nasz kodeks grupowy |
II 7, II 3, II 6, III 2, III 5, IV 2, IV 5, IV 8, III 5, III 8 |
10.09 |
Wspólne zabawy |
IV 9, IV 12, IV 14, IV 15, I 8, I 5, II 11, III 5, IV 19 |
11.09 |
Dbamy o naszą salę |
I 5, III 5, IV 7, III 7, III 9, IV 2, IV 9, IV 14, IV 18, IV 19 |
12.09 |
Kąciki zainteresowań |
I 8, IV 2, IV 4, IV 5, IV 9, I 5, III 5, IV 18 |
13.09 |
Pomieszczenia w przedszkolu |
IV 2, IV 8, IV 20, I 5, I 7, III 5, III 8, IV 2, IV 8, IV 5 |
Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola |
||
16.09
|
Wiem, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię |
I 5, III 5, III 7, IV 1, IV 2, IV 5, III 8, IV 9 |
17.09 |
Sygnalizatory świetlne – dla pieszych i dla pojazdów |
I 7, IV 2, IV 4, IV 11, IV 12, I 8, I 5, III 5, III 8 |
18.09 |
Zasady ruchu drogowego |
I 5, III 5, IV 7, IV 14. I 7, III 3, III 5, III 7, III 9, IV 2, IV 5, IV 9, IV 20, II 8, IV 13 |
19.09 |
Wiem, jak wezwać pomoc |
I 8, III 5, IV 1, IV 2, IV 7, IV 20, I 5, IV 18 |
20.09 |
Pierwsza pomoc |
III 5, III 8, III 9, IV 1, IV 2, IV 8, I 5, IV 12, IV 15, I 5, I 7, III 5, IV 7 |
Temat kompleksowy: Idzie jesień… przez las, park |
||
23.09 |
Szukamy kolorów jesieni |
II 1, II 4, II 9, IV 2, IV 5, IV 6, IV 12, IV 16, IV 18, I 5, II 11, III 5, IV 1, IV 19, III 8 |
24.09 |
Jesienne zabawy darami przyrody |
I 7, IV 2, IV 4, IV 11, IV 12, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8, IV 13, IV 18 |
25.09 |
Park jesienią |
I 5, III 5, IV 7, IV 4, IV 7, IV 12, IV 16, IV 18, II 8, |
26.09 |
Las jesienią |
I 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 12, IV 18, IV 19, I 5, III 5, IV 12 |
27.09 |
Kolorowa jesień |
IV 7, IV 8, IV 11, IV 15, I 5, III 5, IV 12 |
Temat kompleksowy: Idzie jesień... przez ogród i sad |
||
30.09 |
Sad jesienią |
I 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, IV 7, IV 4, IV 8, III 5 |