Grupa IV „Sowy”

Listopad 2024

Opracowała: Emilia Reska

Tematyka kompleksowa

  1. Co powinienem wiedzieć o Polsce
  2. Moje prawa i obowiązki
  3. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
  4. Domowi ulubieńcy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie mowy,
  • rozwianie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwianie poczucia rytmu,
  • rozwianie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych,
  • rozwianie umiejętności myślenia logicznego,
  • zapoznanie z polskimi legendami,
  • rozwijanie zainteresowania kulturą ludową,
  • zapoznanie z wyglądem polskich strojów ludowych,
  • zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,
  • utrwalenie wiadomości na temat Polski,
  • pogłębienie wiedzy na temat praw dziecka,
  • uświadomienie dzieciom, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
  • rozróżnianie i nazywanie różnych emocji,
  • uświadomienie dzieciom sytuacji sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu,
  • poznanie sposobów dbania o zdrowie,
  • zachęcanie do zdrowego stylu życia,
  • uświadomienie roli aktywności fizycznej w dbaniu o zdrowie,
  • wzbudzanie zainteresowania zwierzętami,
  • poszerzenie wiedzy o kotach,
  • wyrabianie empatycznej postawy wobec zwierząt.

 


Piosenki i wiersze

„Jest takie miejsce — Polska”

sł.: Łukasz Tartas, muz.: Weronika Korthals

Jest takie miejsce na mapie świata
Gdzie mieszka Mama, ja, no i Tata
Gdzie płynie Wisła, gdzie są Mazury
U góry Bałtyk, na dole góry

Tu swą wielkością wszystkich zachwyca
Miasto Warszawa, nasza stolica,
a Orła zdobi złota korona
Flaga powiewa, biało-czerwona

To Polska właśnie, to moje miejsce
Tutaj mocniej bije mi serce
Polska, Polska, Polska

Gdzieś nad wierzbami szumi muzyka
Ta od Chopina, od Fryderyka
Tu koleżanko oraz kolego
Tak wiele miejsca jest dla każdego

To Polska właśnie, to moje miejsce
Tutaj mocniej bije mi serce
Polska, Polska, Polska

W tych wielkich miastach i małych wioskach
To nasza wspólna Ojczyzna
Polska, Polska, Polska

To Polska właśnie, to moje miejsce
Tutaj mocniej bije mi serce
Polska, Polska, Polska


Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy: Moja rodzina i mój dom

01.11

Wszystkich Świętych

Temat kompleksowy: Co powinienem wiedzieć o Polsce

04.11

Legendy polskie

I 5, IV 2, IV 5, IV 7, IV 8, IV 10, III 5, III 8

 

05.11

Potrawy regionalne

I 7, I 9, IV 14, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8

 

06.11

Muzyka ludowa i stroje ludowe

I 5, III 5, IV 7, IV 1, IV 2, IV 7, IV 8, IV 10, II 8, II.11,

 

07.11

 

Znane Polki i znani Polacy

I 8, II 6, II 7, III 2, III 6, IV 2, IV 10, I 5, III 5, IV 15

 

08.11

Narodowe Święto Niepodległości

I 5, III 2, III 6, IV 2, IV 8, IV 10, II 8, III 8, IV 15, IV 18, I 9, IV 1, IV 9

 

Temat kompleksowy: Moje prawa i obowiązki

11.11

Narodowe Święto Niepodległości

 

12.11

Mamy prawa i obowiązki

I 5, III 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 4, IV 8, III 5, III 8

 

13.11

Znam swoje prawa

I 7, III 7, IV 4, IV 8, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, III 5, III 8, IV 18

 

14.11

Jakie mam obowiązki

I 5, III 5, IV 7, I 7, III 7, IV 1, IV 2, II 8

 

15.11

Prawa i obowiązki przedszkolaka

I 8, IV 7, I 7, III 7, IV 2, IV 9, IV 13, I 5, III 5, III 8

 

Temat kompleksowy: Moje zdrowie i bezpieczeństwo

18.11

 

Niebezpieczne sytuacje

I 5, II 8, II 9, III 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 9, IV 4, IV 8,

 

19.11

Jak dbać o zdrowie

I 7, I 9, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, I 5, III 5, III 8, IV 20

 

20.11

Czystość to zdrowie

I 5, III 5, IV 7, III 8, IV 2, IV 5, IV 8, IV 12,

 

21.11

Co jeść, aby być zdrowym

I 8, IV 7, I 5, IV 1, IV 2, IV 11, IV 5, IV 13, IV 19, I 5, III 5, III 8

 

22.11

Sport to zdrowie

I 5,  IV 1, IV 2, IV 7, IV 8, I 7, I 9, IV 9, IV 14

 

Temat kompleksowy: Domowi ulubieńcy

 

25.11

Co cieszy zwierzęta?

II 8, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 5, IV 2, IV 4, IV 8, II 8, III 5

 

26.11

Cztery pieski

II 8, III 8, IV 15, I 5, IV 15, I 8, III 5

 

27.11

Kocie zwyczaje

I 5, II 8, III 8, IV 7, II 8, III 5

 

28.11

Zwierzęta ze schroniska

I 8, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 5, III 5

 

29.11

Mój pupil

IV 2, IV 8, III 8, IV 15, I 5, III 5

 

Wrzesień 2024

Opracowała: Emilia Reska

Tematyka kompleksowa

  1. To jestem ja.
  2. Moja grupa.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Idzie jesień… przez las, park.
  5. Idzie jesień… przez ogród i sad.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie funkcji poznawczych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie kreatywności, inwencji twórczej,
  • ćwiczenie drobnych ruchów rąk,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo- ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia,
  • wyrabianie skupienia uwagi podczas działania,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • kształtowanie orientacji przestrzennej, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się umownymi znakami,
  • rozwijanie umiejętności określania własnych emocji,
  • utrwalenie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
  • poszerzenie wiadomości o Polsce,
  • różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawalnych za pomocą dotyku, smaku, węchy, słuchu i wzroku,
  • uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu,
  • nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących,
  • zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego,
  • kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym,
  • poznanie symboli wybranych znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
  • rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania,
  • poznanie i utrwalenie znajomości numerów telefonów alarmowych,
  • poznanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym,
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
  • rozwijanie intuicji geometrycznej,
  • poszerzenie wiedzy przyrodniczej, utrwalanie oznak jesieni,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy,
  • stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych.

Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy: To jestem ja

02.09

Wspomnienia z wakacji

IV 2, IV 5, IV 9, I 5, IV 8, III 5, III 8

03.09

Mój wygląd, moje imię

II  8, IV 4, IV 14, I 8, II 11, III 5, IV 18, IV 19

04.09

Moje ulubione zajęcie

I 5, III 5, IV 7, II 8, IV 1, IV 2, IV 5, II 11, III 5, IV 19

05.09

 

Widzę, czuję, słyszę, myślę, czyli jak poznaję świat

I 8,  II 8, IV 2, IV 4, IV 13, III 5, IV 8, IV 18

06.09

Moje emocje

II 1, II 2, II 3, II 4, IV 8, I 5, IV 2, IV 5, IV 12

Temat kompleksowy: Moja grupa

09.09

Nasz kodeks grupowy

II 7, II 3, II 6, III 2, III 5, IV 2, IV 5, IV 8, III 5, III 8

10.09

Wspólne zabawy

IV 9, IV 12, IV 14, IV 15, I 8, I 5, II 11, III 5, IV 19

11.09

Dbamy o naszą salę

I 5, III 5, IV 7, III 7, III 9, IV 2, IV 9, IV 14, IV 18, IV 19

12.09

Kąciki zainteresowań

I 8, IV 2, IV 4, IV 5, IV 9, I 5, III 5, IV 18

13.09

Pomieszczenia w przedszkolu

IV 2, IV 8, IV 20, I 5, I 7, III 5, III 8, IV 2, IV 8, IV 5

Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola

16.09

 

Wiem, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię

I 5, III 5, III 7, IV 1, IV 2, IV 5, III 8, IV 9

17.09

Sygnalizatory świetlne – dla pieszych i dla pojazdów

I 7, IV 2, IV 4, IV 11, IV 12, I 8, I 5, III 5, III 8

18.09

Zasady ruchu drogowego

I 5, III 5, IV 7, IV 14. I 7, III 3, III 5, III 7, III 9, IV 2, IV 5, IV 9, IV 20, II 8, IV 13

19.09

Wiem, jak wezwać pomoc

I 8, III 5, IV 1, IV 2, IV 7, IV 20, I 5, IV 18

20.09

Pierwsza pomoc

III 5, III 8, III 9, IV 1, IV 2, IV 8, I 5, IV 12, IV 15, I 5, I 7, III 5, IV 7

Temat kompleksowy: Idzie jesień… przez las, park

23.09

Szukamy kolorów jesieni

II 1, II 4, II 9, IV 2, IV 5, IV 6, IV 12, IV 16, IV 18, I 5, II 11, III 5, IV 1, IV 19, III 8

24.09

Jesienne zabawy darami przyrody

I 7, IV 2, IV 4, IV 11, IV 12, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8, IV 13, IV 18

25.09

Park jesienią

I 5, III 5, IV 7, IV 4, IV 7, IV 12, IV 16, IV 18, II 8,

26.09

Las jesienią

I 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 12, IV 18, IV 19, I 5, III 5, IV 12

27.09

Kolorowa jesień

IV 7, IV 8, IV 11, IV 15, I 5, III 5, IV 12

Temat kompleksowy: Idzie jesień... przez ogród i sad

30.09

Sad jesienią

I 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, IV 7, IV 4, IV 8, III 5

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...