
Grupa III „Jeżyki”
Wychowawcy
mgr Monika Śmigrodzka
Woźna
Izabela Kania
Marzec 2023
Opracowała: Magdalena Gerretse
Tematyka kompleksowa
- Budowle
- Zwierzęta z dżungli i sawanny
- Zwierzęta naszych pól i lasów
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenia
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- zdobywanie wiedzy na temat wybranych cech materiałów budowlanych,
- rozwijanie zdolności plastycznych,
- zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- odkrywanie litery „z” małej i wielkiej,
- rozpoznawanie i próby zapisywania poznanych liter,
- rowijanie sprawnosci manualnej i spostrzegawczości wzrokowej, kształtowanie poczucia estetyki,
- poszerzanie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego,
- ćwiczenie pamięci poprzez słuchanie i odtwarzanie krótkich wierszyków,
- rozwijanie ogólnej sprawnosći ruchowej,
- aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- wdrażanie do uwaznego słuchania opowiadania lub wiersza,
- poznawanie właściwości bananów,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby „10”,
- usprawnianie drobnych mięśni dłoni,
- wzbogacenie wiedzy na temat pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
- wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie,
- wzbogacanie wiadomosci na temat zwierząt żyjących na polu,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- próba opanowania tekstu i melodii piosenki,
- poznanie pojęć: ptaki, ssaki, owady,
- roziwjanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych,
- poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka,
- kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku; utrwalanie pór roku,
- porównywanie liczebnosci zbiorów,
- zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy,
- poznawanie właściwości ziemi i piasku,
- rozpoznawanie i nazywanie pierwszych oznak wiosny,
- wyrabianie reacji na zmianę tempa w muzyce,
- przybliżenie efektu odbicia i symetrii.
Materiały do nauki
„Leśna piosenka”
sł. M. Strękowska-Zaremba
Do, re, mi, do, re, mi,
skaczę sobie, dwa i trzy, jedna nuta — jeden skok,
w przód, do góry, potem w bok.
Skaczę sobie pośród drzew,
a nad głową słyszę śpiew:
do, re, mi,
fa, sol, la,
ktoś te nuty w lesie gra.
Mruczy, nuci, gwiżdże, śpiewa,
w rytm melodii szumią drzewa,
wkoło słyszę skoczne dźwięki...
Czy to leśne są piosenki?
Tony niskie i wysokie,
zerkam w górę jednym okiem,
widzę ptaki, ćwieczą gamę,
myślą, że są w lesie same.
Chcesz im pomóc, powtórz to:
do, re, mi,
fa, sol, la,
si, do.
Opracowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC w oparciu o przewodnik i materiały metodyczne cyklu „Olek i Ada” poziom A+ i B oraz pomysły własne. Przedstawiony plan obejmuje działania dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci w obu grupach wiekowych.
Luty 2023
Opracowała: Monika Śmigrodzka
Tematyka kompleksowa
- Baśnie, bajki, bajeczki.
- Muzyka wokół nas.
- Nie jesteśmy sami w kosmosie.
- Projekt — pieniądze.
- Budowle.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich,
- aktywizowanie umysłu i emocji dzieci w toku odgrywania scenek dramowych,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- wzbogacanie wiedzy na temat teatru,
- utrwalanie zasad zachowania obowiązujących podczas wizyty w teatrze,
- rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą,
- poznawanie znaczenia słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta,
- muzykowanie na wybranych instrumentach perkusyjnych, rozwijanie rytmu i poczucia inwencji twórczej,
- poznawanie właściwego sposobu zachowania się na koncercie,
- wzbogacenie wiedzy na temat wielkiego polskiego kompozytora — Fryderyka Chopina,
- utrwalanie nazw liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie,
- poznawanie obiektów i zjawisk występujących w kosmosie, wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego,
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej,
- utrwalanie kolejności występowania planet w Układzie Słonecznym,
- przybliżenie sylwetki wielkiego polskiego astronoma — Mikołaja Kopernika,
- budzenie wiadomości na temat historii pieniądza i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej,
- kształtowanie nawyków racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,
- rozwijanie zainteresowania architekturą,
- zdobywanie wiedzy na temat materiałów budowlanych (drewna, cegły, stali, szkła)
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
Piosenki i wiersze
„Gra wyobraźni”
Gdy zamknę oczy,
mogę świat zaczarować.
Mogę w swoich marzeniach,
po świecie wędrować.
Gdy zamknę oczy, mogę mocą tajemną,
sprawić, by to co lubię, zawsze było ze mną.
Gra wyobraźn — czary, magia i cuda.
Wymyślić ładną bajkę każdemu się uda.
„Przedszkolna orkiestra”
By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka.
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza,
Jaś stuka zawzięcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka.
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni weń, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tyle.
Przedszkolna orkiestra.
I tyle.
Stron 1 z 4
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następne
- Ostatnie »