Grupa III „Jeżyki”

Wychowawcy
mgr Monika Śmigrodzka

Woźna
Izabela Kania

Marzec 2023

Opracowała: Magdalena Gerretse

Tematyka kompleksowa

  1. Budowle
  2. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  3. Zwierzęta naszych pól i lasów
  4. Marcowa pogoda
  5. Wiosenne przebudzenia

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • zdobywanie wiedzy na temat wybranych cech materiałów budowlanych,
  • rozwijanie zdolności plastycznych,
  • zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
  • odkrywanie litery „z” małej i wielkiej,
  • rozpoznawanie i próby zapisywania poznanych liter,
  • rowijanie sprawnosci manualnej i spostrzegawczości wzrokowej, kształtowanie poczucia estetyki,
  • poszerzanie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego,
  • ćwiczenie pamięci poprzez słuchanie i odtwarzanie krótkich wierszyków,
  • rozwijanie ogólnej sprawnosći ruchowej,
  • aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do uwaznego słuchania opowiadania lub wiersza,
  • poznawanie właściwości bananów,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby „10”,
  • usprawnianie drobnych mięśni dłoni,
  • wzbogacenie wiedzy na temat pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
  • wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie,
  • wzbogacanie wiadomosci na temat zwierząt żyjących na polu,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • próba opanowania tekstu i melodii piosenki,
  • poznanie pojęć: ptaki, ssaki, owady,
  • roziwjanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych,
  • poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka,
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku; utrwalanie pór roku,
  • porównywanie liczebnosci zbiorów,
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy,
  • poznawanie właściwości ziemi i piasku,
  • rozpoznawanie i nazywanie pierwszych oznak wiosny,
  • wyrabianie reacji na zmianę tempa w muzyce,
  • przybliżenie efektu odbicia i symetrii.

Materiały do nauki

„Leśna piosenka”

sł. M. Strękowska-Zaremba

Do, re, mi, do, re, mi,
skaczę sobie, dwa i trzy, jedna nuta — jeden skok,
w przód, do góry, potem w bok.
Skaczę sobie pośród drzew,
a nad głową słyszę śpiew:
do, re, mi,
fa, sol, la,
ktoś te nuty w lesie gra.
Mruczy, nuci, gwiżdże, śpiewa,
w rytm melodii szumią drzewa,
wkoło słyszę skoczne dźwięki...
Czy to leśne są piosenki?
Tony niskie i wysokie,
zerkam w górę jednym okiem,
widzę ptaki, ćwieczą gamę,
myślą, że są w lesie same.
Chcesz im pomóc, powtórz to:
do, re, mi,
fa, sol, la,
si, do.

 



Opracowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC w oparciu o przewodnik i materiały metodyczne cyklu „Olek i Ada” poziom A+ i B oraz pomysły własne. Przedstawiony plan obejmuje działania dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci w obu grupach wiekowych.

Luty 2023

Opracowała: Monika Śmigrodzka

Tematyka kompleksowa

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Muzyka wokół nas.
  3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
  4. Projekt — pieniądze.
  5. Budowle.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich,
  • aktywizowanie umysłu i emocji dzieci w toku odgrywania scenek dramowych,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • wzbogacanie wiedzy na temat teatru,
  • utrwalanie zasad zachowania obowiązujących podczas wizyty w teatrze,
  • rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą,
  • poznawanie znaczenia słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta,
  • muzykowanie na wybranych instrumentach perkusyjnych, rozwijanie rytmu i poczucia inwencji twórczej,
  • poznawanie właściwego sposobu zachowania się na koncercie,
  • wzbogacenie wiedzy na temat wielkiego polskiego kompozytora — Fryderyka Chopina,
  • utrwalanie nazw liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie,
  • poznawanie obiektów i zjawisk występujących w kosmosie, wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego,
  • rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej,
  • utrwalanie kolejności występowania planet w Układzie Słonecznym,
  • przybliżenie sylwetki wielkiego polskiego astronoma — Mikołaja Kopernika,
  • budzenie wiadomości na temat historii pieniądza i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej,
  • kształtowanie nawyków racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,
  • rozwijanie zainteresowania architekturą,
  • zdobywanie wiedzy na temat materiałów budowlanych (drewna, cegły, stali, szkła)
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej.

Piosenki i wiersze

„Gra wyobraźni”

Gdy zamknę oczy,
mogę świat zaczarować.
Mogę w swoich marzeniach,
po świecie wędrować.
Gdy zamknę oczy, mogę mocą tajemną,
sprawić, by to co lubię, zawsze było ze mną.
Gra wyobraźn — czary, magia i cuda.
Wymyślić ładną bajkę każdemu się uda.

„Przedszkolna orkiestra”

By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka.
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza,
Jaś stuka zawzięcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka.
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni weń, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tyle.
Przedszkolna orkiestra.
I tyle.


Stron 1 z 4

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...