Grupa III „Misie”

Marzec 2025

Opracowała: Joanna Kieszek

Tematyka kompleksowa

  1. Baśnie, bajki, bajeczki
  2. Puk, puk, to ja sztuka
  3. Tajemnice kosmosu
  4. Zawody

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie mowy, słownictwa;
  • budzenie zainteresowania literami;
  • zabawy z literami- rozpoznawanie i nazywanie liter;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń;
  • rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej;
  • doskonalenie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dostępnym dla dziecka zakresie;
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach; kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10;
  • porównywanie liczebności zbiorów;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni;
  • wyodrębnianie części wspólnej zbiorów;
  • doskonalenie umiejętności myślenia logicznego;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania;
  • wzbogacanie wiedzy o zwierzętach egzotycznych;
  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt morskich;
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej;
  • zapoznanie z cechami charakterystycznymi zwierząt egzotycznych;
  • wyjaśnienie znaczenia barw w świecie zwierząt;
  • zapoznanie z elementami marcowej pogody;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości;
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania;
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny;
  • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku;
  • wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów;
  • określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną;
  • poznanie wpływu zanieczyszczenia wód na pióra ptaków;
  • omówienie wyglądu i zwyczajów bociana;
  • wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie;
  • wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
  • wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.

Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy: Niezwykły świat zwierząt

03.03

Mieszkańcy dżungli

I 5, IV 1, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 19, IV 4, IV 8, III 5, III 8,

 

04.03

Mieszkańcy sawanny

I 5, I 7, I 9. IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8, IV 18

 

0.03

Mieszkańcy oceanów i mórz

I 5, III 5, IV 7, I 7, IV 4, IV 6, IV 8, IV 9, IV 18, III 5, III 8

 

06.03

 

Dziwne zwierzęta świata

I 8, I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, III 5,

 

07.03

Kolory w świecie zwierząt

I 5, IV 8, IV 9, IV 18, IV 19, I 5, I 7, I 9, IV 2, IV 15, III 5

 

Temat kompleksowy: Marcowa pogoda

10.03

W marcu jak w garncu

I 5, III 8, III 9, IV 2, IV 5, IV 7,  IV 18,

 

11.03

Wiosenne hodowle

I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 15

 

12.03

Marcowe eksperymenty

I 5, III 5, IV 7, I 7, I 9, III 5, III 8, IV 18, IV 13, IV 9

 

13.03

Obieg wody w przyrodzie

I 8, I 5, IV 2, IV 9, IV 13, IV 18, IV 19, I 7, IV 18

 

14.03

Pożegnanie zimy

I 5, III 5, III 8, IV 8, I 7, IV 9, IV 14, IV 7

 

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenia i powroty

17.03

Wiosna w ogrodzie

III 8, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, I 8, III 5

 

18.03

Pierwsze wiosenne kwiaty

I 7, I 9, IV 2, IV 14, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8

 

19.03

Jak zwierzęta budzą się z zimowego snu?

I 5, IV 5, IV 7, I 7, III 8, IV 4, IV 9, IV 15, IV 18, III 5, IV 19

 

20.03

Wiosenne powroty

I 8, I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 18, IV 19, III 5

 

21.03

Ptasie koncerty

I 5, IV 5, IV 8, IV 9, IV 18, I 7, III 8, IV 2, IV 9, III 5, IV 7

 

Temat kompleksowy: Zwierzęta naszych pól i lasów

 

24.03

Mieszkańcy lasu

I 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 4, IV 8,

 

25.03

Zwierzęta na polu

I 5, I 7, IV 5M IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 18, IV 19

 

26.03

Ptaki, ssaki, owady

I 5, III 5, IV 7, I 9, IV 2, IV 6, IV 9, IV 18

 

27.03

Z wizytą u pszczół

I 8, I 5, I 9, II 11, III 5, IV 1, IV 2, IV 9, IV 18,

 

28.03

Znamy te zwierzęta

I 7, IV 1, IV 8, IV 9, IV 18, I 5, IV 7, IV 12, IV 15, III 5, III 8

 

31.03

Co wiemy o zwierzętach?

II 8, II 10, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 8,I 5, III 5

 

Luty 2025

Opracowała: Katarzyna Kaczmarska

Tematyka kompleksowa

  1. Baśnie, bajki, bajeczki
  2. Puk, puk, to ja sztuka
  3. Tajemnice kosmosu
  4. Zawody

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • zawracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • poznanie tradycji świątecznych
  • porządkowanie po sobie miejsc zabaw, pracy i spożywania posiłków;
  • dbanie o porządek w szufladach  indywidualnych.
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
  • odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie (w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku) w różnych porach roku (na śniegu, w wodzie);
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rak, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki;
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
  • dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
  • mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
  • nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
  • poruszanie się pod dyktando nauczyciela;
  • wykonywanie ćwiczeń w parach;
  • budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
  • łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
  • klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej (np. poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych, takich jak: konstruowanie, modelowanie itp., oraz pozostawianie swobody w zagospodarowaniu przestrzeni kartki w toku rysowania);
  • nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazów, symboli graficznych;
  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru.

Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy : Baśnie , bajki bajeczki

 

03.02

W zaczarowanej krainie

I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.2, IV.4, IV.18 IV.2, IV.4, IV.8

I.5, III.5, III.8

04.02

Postacie znane i lubiane

I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.2, IV.4, IV.15, IV.18  I.7, I.9  I.5 I.7, I.9, IV.15

05.02

W bibliotece i krsięgarni

I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.12  I.7, I.9, IV.15  I.5

06.02

Akcja „Uwalniamy książki”

I.8, IV.7 I.5, III.5, IV.9, IV.12 V.7

I.5, IV.7  IV.14  III.5, IV.2, IV.5 

I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

07.02

Moja książka

I.5, III.5, IV.7 I.7, I.9, IV.2, IV.4, IV.6, IV.9  I.5, II.8, III.5 I.7, IV.14, IV.15  III.5, IV.2, IV.5

I.6, III.1

 

Temat kompleksowy : Puk, puk, to ja sztuka

 

10.02

Filcharmonia

I.5, II.8, III.5, IV.7 I.5 IV.4, IV.9

I.8, IV.7  IV.1, IV.8, IV.19

I.5, III.5, III.8

11.02

Teatr

I.5, II.8, III.5, IV.7 III.8, IV.4,  IV.9 III.4, IV.2, IV.18 IV.9 IV.7

I.6, III.1, IV.11 III.5, IV.2, IV.5

IV.9  I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

12.02

Kino

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.9, IV.15, IV.18  I.7, I.9, IV.4, IV.8

I.9, IV.8, IV.15 I.8, IV.7

13.02

Muzeum

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7  III.5, IV.2, IV.18, IV.19 I.7, I.9, IV.15

I.5, III.5, IV.7

14.02

To ja sztuka

I.7, I.9, IV.5, IV.15, IV.18I.5, II.8, III.5, IV.18  I.5  I.7, I.9, IV.9, IV.14   III.5, IV.2, IV.5

I.6, III.1  I.1, I.2, I.3

Temat Tajemnice kosmosu

 

17.02

Poznajemy układ słoneczny  

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.2, IV.9, IV.18 I.6, III.1, IV.11

I.5  I.8, IV.7  I.9, IV.1, IV.6, IV.18, IV.19

18.02

Bal karnawałowy   

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.2, IV.9, IV.18 I.6, III.1, IV.11

I.5 I.8, IV.7  I.9, IV.1, IV.6, IV.18, IV.19 I.5, II.11, III.5, IV.7

19.02

Podróż rakietą po układzie słonecznym

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7  III.8, IV.4, IV.9  I.5, IV.4, IV.15  I.5

I.5, III.5, IV.2, IV.8 I.5

20.02

W kosmosie

II.8, III.8, IV.15, IV.18 I.7, IV.8, IV.9, IV.15 , III.5, IV.18  IV.7 I.7, IV.8, IV.11

21.02

Droga mleczna

II.8, III.5, III.8, IV.7  IV.19  IV.7, IV.13 I.5  IV.1, IV.2, IV.5, IV.12,

IV.13  I.5, III.5

Temat kompleksowy : Zawody  

 

24.02

Zawody dawniej i dziś

II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.12, IV.15 I.7, I.9, IV.4, IV.8 I.5 I.7, I.9, IV.2, IV.9, IV.12, IV.19  I.8  I.5, III.5, III.8

25.02

Pilot  

IV.7  I.5, IV.7 I.5 IV.2, IV.5, IV.8, IV.12 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

26.02

Choreograf

II.8, III.5, III.8, IV.7  IV.2, IV.20

IV.8, IV.9, IV.15 , III.5, IV.7  I.7, IV.5, IV.13,

27.02

Archeolog  

II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.1, IV.2, IV.11 I.5, IV.20 I.5  I.8 I.7, I.9, IV.2, IV.6, IV.19 I.5, III.5, IV.18

28.02

Projektant

II.8, III.5, III.8, IV.7  III.8, IV.4, IV.9  IV.19 IV.11  I.5  IV.1, IV.2, IV.8

Indywidualizacja pracy z dziećmi:

  • usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • doskonalenie liczenia liczebnikami porządkowymi i kardynalnymi,
  • wzbogacanie słownika czynnego dziecka,
  • usprawnianie ręki i doskonalenie posługiwania się nożyczkami — wycinanie wieloelementowych obrazków.

Stron 1 z 2

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...