7.00 – 8.00 |
schodzenie się dzieci |
zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę |
|
8.00 – 8.15 |
ćwiczenia ogólnorozwojowe |
ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych |
8.15 – 8.30 |
przygotowanie do śniadania |
porządkowanie i zabiegi higieniczne |
8.30 – 9.00 |
śniadanie |
|
9.00 – 9.45 |
zajęcia dydaktyczne |
realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w danej placówce programu wychowania przedszkolnego |
9.45 – 10.00 |
przygotowanie do II śniadania |
porządkowanie sali i zabiegi higieniczne |
10.00 – 10.15 |
II śniadanie |
|
10.15 – 11.45 |
pobyt na świeżym powietrzu |
zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka |
11.45 – 12.00 |
przygotowanie do obiadu |
porządkowanie sali i zabiegi higieniczne |
12.00 – 12.30 |
obiad |
|
12.30 – 14.00 |
odpoczynek poobiedni |
|
14.00 – 14.15 |
przygotowanie do podwieczorku |
porządkowanie sali i zabiegi higieniczne |
14.15 – 14.30 |
podwieczorek |
|
14.30 – 17.30 |
ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci |
ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzroko-wą, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydak-tyczne, stolikowe, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Udział w zajęciach dodatkowych dzieci młodszych, pobyt w ogrodzie |