
Grupa I „Kotki”
Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska
mgr Agnieszka Borys
Pomoc nauczyciela
Kamila Figaj
Woźna
Renata Ołdak
Maj 2022 r.
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
-
Znam różne zawody
-
Łąka wiosną
-
Wiosna na wsi
-
Moi rodzice
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie mowy
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie pamięci słuchowej
- zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące
- łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową
- zapoznanie z pracą ogrodnika
- zapoznanie z praca krawcowej
- zapoznanie z praca policjanta
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- rozwijanie umiejętności liczenia
- prezentowanie swoich umiejętności, możliwości
Piosenki i wierszyki
Co słychać na wsi
sł. Wanda Chotomska
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać — kle,kle!
Na stawie — kwa,kwa!
Na polu: — Kraaaaa!
Przed kurnikiem: — Kukuryku!
— Ko, ko, ko, ko, ko — w kurniku.
Koło budy słychać: — Hau!
A na progu: — Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.
Moja odlotowa rodzina
Moja rodzinka jest odlotowa
Tata to całej rodziny głowa,
Co ma czasami nietęgą minę
Bo utrzymywać musi rodzinę
Skarbem i dobrym duchem jest mama,
Co się uwija w domu od rana,
Robi zakupy, piecze, gotuje
I wokół wszystko uporządkuje.
A ja z mym bratem — cóż pewnie wiecie?
To najwspanialsze dzieci na świecie.
Nie rozrabiamy i nie psocimy.
Przynajmniej w nocy — wtedy, gdy śpimy…
Kwiecień 2022 r.
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Chciałbym zostać sportowcem
- Wielkanoc
- Dbamy o ziemię
- Jestem Polakiem i Europejczykiem
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie mowy
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie pamięci słuchowej
- zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową
- rysowanie na dany temat
- rozmowy o gimnastyce i jak jest ważna w zdrowym trybie życia
- zapoznanie ze zwyczajami wielkonocnymi
- Wdrażanie i uświadamianie dzieci do dbania o środowisko
- rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością
- rozwijanie poczucia przynależności narodowej
Piosenki i wierszyki
Pisanki
sł. i muz. B. Forma
Pisanki, kraszanki
W prześliczne wzory
Wszystkie ubrane
W piękne kolory
W zygzaki i kółka
W kurczątka małe
W listki i kwiaty pokryte całe
Moja pisanka
Niebieska cała
Na niej wiatraczek
I chmurka mała.
Kto ty jesteś?
sł. Władysław Bełza
— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swymi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.
Ćwiczenia logopedyczne
Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny”