Grupa II „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca

Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek

Woźna
Nataliia Lymarenko

Listopad 2022

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Mój dom.
  2. Moje miasteczko.
  3. Dawno, dawno temu.
  4. Bawimy się w króla i królową.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • łączenie różnych elementów, tworząc skomplikowane konstrukcje;
  • segregowanie i nazywanie obrazków;
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
  • wykonywanie zadań na podstawie wysłuchanego tekstu;
  • rozpoznawanie, nazywanie kolorów;
  • przeliczanie elementów w zbiorach;
  • doskonaleni pamięci wzrokowej;
  • rozumienie pojęć „nad” , „przed” , „obok” , „za”;
  • reagowanie na zmianę sygnału dźwiękowego;
  • rozpoznaje i nazywa dźwięki z otoczenia;
  • segregowanie obrazków wg wskazanego kryterium;
  • łączenie przedmiotów w pary;
  • układanie obrazków z figur geometrycznych;
  • rozwijanie wyobraźni;
  • budowanie kilkuzdaniowych wypowiedzi;
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
  • formułowanie wniosków;
  • dostrzeganie elementów na mapie;
  • rozpoznawanie znanych budynków na fotografiach;
  • dopasowywanie kontur do ilustracji;
  • operowanie pojęciami „mały”, „duży”, „wąski”, „szeroki”;
  • doskonalenie pamięci;
  • doskonalenie małej motoryki;
  • nazywanie części garderoby;
  • rysowanie prostych wzorów graficznych;
  • przeliczanie elementów zbioru.

Piosenki i wiersze


Październik 2022

Opracowała: Anita Raca

Tematyka kompleksowa

  • Pani Jesień puka do drzwi.
  • Prezenty od Pani Jesieni.
  • Jestem zdrowym przedszkolakiem.
  • Kiedy mamy dzień, a kiedy noc.
  • Mój dom.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • Wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  • Rozwijanie dużej i małej motoryki,
  • Budowanie świadomości przynależności do grupy społecznej,
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć,
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób,
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody,
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę,
  • Rozwijanie poczucia rytmu,
  • Rozwijanie mowy i myślenia,
  • Rozwijanie umiejętności określania kierunków i ułożenia przedmiotów w przestrzeni,
  • Budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad,
  • Usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
  • Wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
  • Budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny.

Piosenki i wiersze

„Jesień”

Sł.: Bożena Forma

Spadają liście,
Szeleszczą wkoło,
Wiatr je unosi,
Gwiżdże wesoło.
Lecą kasztany,
Cieszą się dzieci.
Słabiej niż latem
Słoneczko świeci.
Nagle żołędzie
Z drzewa spadają,
Chętnie je zaraz wszyscy zbierają
Piękne korale
Ma jarzębina,
To znak, że jesień
Już się zaczyna.

„Mały jeżyk”

(piosenka)

1.Mały jeżyk jak kuleczka
Idzie dróżką do miasteczka.
A w miasteczku, to jest fakt,
Żyją jeże już od lat.

Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach
Spacerują po ścieżynach.
Chodzą jeże tu i tam.
Jak nie wierzysz zobacz sam.

2. Gdy przychodzi złota jesień,
Mały jezyk jabłko niesie.
Złoty listek z nieba spada,
Jeżom bajkę opowiada.

Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach,
Spacerują po gęstwinach.
Listek śpiewa im do snu
Kołysankę li,li, lu.

 


Stron 1 z 2

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...