Grupa II „Jeżyki”

Wychowawcy
mgr Monika Śmigrodzka
mgr Krystyna Olszewska

Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek

Asystentka
Izabela Kania


Styczeń 2022 r.

Opracowała: Krystyna Olszewska

Tematyka kompleksowa

  1. Mijają dni, miesiące, lata
  2. Zwierzęta są głodne
  3. Babcia i dziadek
  4. Zimowe zabawy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Kształtowanie umiejętności planowania.
  • Usprawnianie aparatu oddechowego dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
  • Rozwijanie wyobraźni dzieci.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazu zegar.
  • Rozwijanie umiejętności nazywania dni tygodnia.
  • Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.
  • Zapoznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,poznanie dzieci ze zjawiskami  atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
  • Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
  • Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas wymyślania zimowego toru przeszkód.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
  • Rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
  • Rozwijanie zdolności manualnych.
  • Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
  • Rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie.
  • Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  • Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat dziadka.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.

Wiersze i piosenki

„Zimo kochana”

(piosenka)

I. Zimo, zimo, zimo kochana,
daj nam dużo śniegu, zrobimy bałwana,
daj nam dużo śniegu, zrobimy bałwana.

II. Posyp śniegiem lasy i góreczki,
aby wszystkie dzieci poszły na saneczki,
aby wszystkie dzieci poszły na saneczki.

„Domek dla ptaków”

Wiersz Ireny Suchorzewskiej

Dziś w przedszkolu
Krzyś i Tomek
zmajstrowali
ptaszkom domek.
Jest podłoga,
jest i daszek,
żeby się mógł
schronić ptaszek.
Jest tam miejsce
na okruszki
dla wróbelka,
pośmieciuszki.
Jest i gwoździk
na skwareczki
dla łakomej
sikoreczki.

Rymowanka o dziadku i babci.

Babciu, babciu, życzę ci
zdrowia, szczęścia, dobrych dni.
I słoneczka cały czas.
Babciu, babciu, kochaj nas!

Dziadku, dziadku, życzę ci
zdrowia, szczęścia, dobrych dni.
I słoneczka cały czas.
Dziadku, dziadku, kochaj nas!



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”

Aby nauczyć język wibracji, kładziemy kółeczka z dziurkacza albo inne małe kawałki papieru na koniec

języka i zachęcamy dziecko do energicznego zdmuchiwania.
Ile przy tym radości :-).

Bębenek — uderzanie językiem o wałek dziąsłowy za górnymi zębami.


Stron 1 z 6

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...