
Grupa II „Kotki”
Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca
Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek
Woźna
Nataliia Lymarenko
Marzec 2023
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Odkrywanie tajemnic Ziemi
- Zwierzęta i rośliny wokół nas
- Kosmiczne przygody
- Mali ekolodzy
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych ,ruchowych i muzycznych
- układanie obrazków z części
- rozwijanie zdolności wokalne,
- rozwijanie sprawności manualnej
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- wykonywanie zadań na podstawie wysłuchanego tekstu
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- wypowiadanie się na określony temat
- budowanie pozytywnych relacji w grupie
- rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek i kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach.
- wdrażanie do uważnego słuchania
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- rozbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- przeliczanie elementów w zbiorach
- doskonalenie pamięci wzrokowej
- segregowanie obrazków wg wskazanego kryterium
- łączenie przedmiotów w pary
- rozwijanie wyobraźni
- budowanie kilkuzdaniowych wypowiedzi
- uwrażliwianie na zmiany dynamiczne cicho -głośno
- uwrażliwianie na zmiany tempa wolno-szybko
- rozwijanie wyobraźni dźwiękowej ,ruchowej i przestrzennej
- formułowanie wniosków
- doskonalenie pamięci
- doskonalenie małej motoryki
- prowadzenie obserwacji przyrodniczych
- rysowanie prostych wzorów graficznych
- przeliczanie elementów zbioru
- dzielenie wyrazów na sylaby
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Materiały do nauki
„„Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna?”
sł. E. Stadtmuller
Jestem mały poliglota,
Bo rozumiem psa i kota
Ptasi język także znam,
Zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał.
Pyszne było — miauknął… miau
Piesek też by pewnie chciał
Szczeka głośno… hau, hau
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho… pi, pi.
Kurka zniosła jajek sto
Gdacze o tym:… ko, ko, ko.
Kaczka śliczne piórka ma
Kwacze dumnie… kwa, kwa, kwa
Nad jeziorkiem żabek tłum
Kumka sobie… kum, kum, kum.
Jak to dobrze kumie, kumie
Że ktoś po żabiemu umie.
„Kasza marcowa”
(piosenka)
Ola gotuje kaszę dla lalek.
Wkłada do garnka cztery korale,
dokłada guzik, wsypuje mak,
miesza patykiem i śpiewa tak:
Ref: W marcu jak w garncu mówił mój brat.
To pada deszczyk, to, śnieg, to grad.
I w moim garncu jest to i owo,
bo ja gotuję kaszę marcową.
Lalki ją jedzą i nie grymaszą,
kiedy je karmię marcową kaszą.
Ale czy kasza ma dobry smak.
Styczeń 2023
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Z panią zimą wesoło mija czas.
- Zabawy z bałwankiem i śnieżynką.
- Niespodzianka dla babci i dziadka.
- Robimy eksperymenty.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- wykonywanie zadań na podstawie wysłuchanego tekstu;
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi;
- budowanie pozytywnych relacji w grupie;
- rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek i kolegów, i dorosłych w różnych sytuacjach;
- wdrażanie do uważnego słuchania;
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności;
- rozbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej;
- rozwijanie mowy i myślenia;
- rozwijanie percepcji wzrokowej;
- przeliczanie elementów w zbiorach;
- doskonaleni pamięci wzrokowej;
- segregowanie obrazków wg wskazanego kryterium;
- łączenie przedmiotów w pary;
- rozwijanie wyobraźni;
- budowanie kilkuzdaniowych wypowiedzi;
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
- formułowanie wniosków;
- doskonalenie pamięci;
- doskonalenie małej motoryki;
- nazywanie części garderoby;
- rysowanie prostych wzorów graficznych;
- przeliczanie elementów zbioru.
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Materiały do nauki
„Dzień Babci i Dziadka”
Kochane Babcie i Dziadków witamy,
na piękny program Was zapraszamy!
Na scenie stoi przedszkolna gromadka,
wypatrująca swoją Babcię i Dziadka.
Każdy z dzieciaków przygotowany
pod okiem pani i swojej mamy!
Tak więc popatrzcie drodzy Dziadkowie,
jak wasze wnuki dziś występują!
Dziś dla Babci słońce mamy
i całuski dla Dziadziusia.
Dziś życzenia wnuczek składa
i piosenki śpiewa wnusia.
„Ta moja babcia”
Ta moja Babunia
Jest bardzo kochana
Opowiada bajki
Bierze na kolana.
A gdy już dorosnę
Kiedy będę duży(a)
Podaruje Babci
Pączek białej róży.
„Dziadku, drogi dziadku”
(piosenka)
Dziadku, drogi dziadku
Przytul mocno mnie
Już zgaszone światło
A ja boję się
Opowiedz bajeczkę,
Jedna albo dwie
I pamiętaj zawsze, że ja kocham cię
Księżyc już na niebie
Liczy gwiazdy swe
Nie mogę dziś zasnąć
Przytul mocno mnie
Stron 1 z 3
- 1
- 2
- 3
- Następne
- Ostatnie »