Grupa II „Rybki”

Czerwiec 2025

Opracowała: Ewa Orszulak

Tematyka kompleksowa

  • Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
  • Lato, lato, lato czeka
  • Wkrótce wakacje
  • Zwiedzamy świat

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Poznawanie dzieci innych narodowości, koloru skóry, mówiących innymi językami, wdrażanie do postawy szacunku, równości, akceptacji, tolerancji wobec wszystkich ludzi.
  • Poznanie zabaw dzieci z różnych regionów świata, poznanie praw i obowiązków dzieci.
  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  • Rozwijanie umiejętności komunikowania się w grupie: odpowiadanie na pytania, mówienie o swoich potrzebach.
  • Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
  • Słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia, maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku.
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • Swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych, rozwijanie mowy.
  • Poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności, dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
  • Poznanie różnych środków lokomocji na lądzie, w wodzie i w powietrzu.
  • Rozpoznawanie charakterystycznych oznak dla nowej pory roku — lata.

Piosenki i wiersze

„Lato w spodenkach”

sł. i muz. J. Kucharczyk

1. Czapeczka i rower,
maliny w koszyku.
Kołyszą się drzewa
na ciepłym wietrzyku.

Ref.: Lato, przyjdź już do nas,
szybko przyjdź!
Przynieś dużo słonecznych dni.

2. Leciutkie sukienki
i krótkie spodenki.
Wiaderko na piasek
też biorę do ręki.

Ref.: Lato, przyjdź już…

3. Motyle, motyle
i spacer co chwilę.
Jagody i lody,
i superprzygody.

Ref.: Lato, przyjdź już…

„Już wkrótce wakacje”

1. Już wkrótce wakacje i piękna pogoda,
wyjedźmy więc czym prędzej,
bo każdej chwili szkoda.

Ref. Gdzie grzywy morskich fal,
gdzie słońca złoty blask,
gdzie ptaków leśnych chór,
swym śpiewem wita nas.

2. Żegnamy się z panią,
z Maciusiem i z Anią,
gotowi, spakowani,
dziś w drogę spakowani.

Ref. Gdzie grzywy morskich fal…

3. Lecimy, jedziemy, idziemy,
płyniemy, powietrzem, lądem,
wodą, by spotkać się z przyrodą.

Ref. Gdzie grzywy morskich fal…


„Podwórko”

Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki, skakanki, czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.


„Moje wakacje”

Słonko tak wysoko świeci.
Bardzo są szczęśliwe dzieci.
Dzieciak dłużej sobie śpi,
O wakacjach słodko śni.


Data

Temat dnia

Podstawa programowa.

Temat kompleksowy: ”Czego potrzebują dzieci do szczęścia?”

02.06

Moi rówieśnicy

I.7,I5,II,III.8, , IV.12, IV.15 I.8, III.9, IV.18

03.06

Jesteśmy tolerancyjni

I5,IV5,I7,III5,IV12,IV9,IV11,IV2,IV14,I6

04.06

Dzieci z różnych stron świata

I.7,III.8, , IV.12, IV.15 I.8, III.9, IV.18

05.06

Dzień dziecka

I.5, II.3, III.1, II.1, II.2, II.4, II.6, IV.2,

IV.8, IV.5,IV,2, IV.18,IV,III.5, IV.1

06.06

Prezent dla przyjaciela

I.7,III.8, , IV.12, IV.15 I.8, III.9, IV.18

Temat kompleksowy: „Lato, lato, lato czeka”

09.06

Pierwszy dzień lata

I5,IV2,IV9,IV12IV11,I5,I8, IV11,IV6,III2,IV14

10.06

Letnia roślinność

I.5, IV.15,II.1, II.2, II.4, II.6,IV.8,I.8

IV.13,IV.18,III.5,III.8, IV.7,I.7, IV.2

11.06

Zabawy na podwórku

I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6

12.06

Uf, jak gorąco

IV2,IV5,I5,IV9,IV12,IV7,I5,IV12,

13.06

Moda na lato

I5,IV2,IV5,IV15,IV1,III8,IV5,I6,IV11,IV9,IV19,I7

Temat kompleksowy: ”Wkrótce wakacje”

16.06

Wakacyjne plany

IV.7, I.5, IV.2, IV.9, IV.5, IV.10, IV.4, IV.8, 

17.06

Czym pojedziemy na wakacje?

IV.7, IV.2, IV.8, I.7, I.9, IV.8, I.5, IV.9, IV.12, IV.15, I.8,

18.06

Bezpiecznie na wakacjach

IV.7, IV.5, I.5, IV.18, III.5, IV.10, IV.8, IV.15, I.6

19.06

Na zawsze zapamietasz

I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6

20.06

Pożegnania nadszedł czas

IV.7, IV.1, I.5, IV.10, IV.1, IV.8, III.5, IV.2, I.6,

Temat kompleksowy: „Zwiedzamy świat”

 

23.06

Sąsiedzi Polski

IV.2, I.5, IV.5, IV.18, IV.4, IV.8, IV.7, I.6,

24.06

Podróże kształcą

IV.2, I.7, I.9, IV.8, IV.18, IV.15, I.8, IV.7, I.7, I.6,

25.06

Ciekawe miejsca w Europie

IV.2, IV.5, I.5, IV.7, IV.18, IV.4, IV.8, IV.12, I.6,

26.06

Ciekawe miejsca na świecie

I.5,IV.5,IV.2,IV.5,III.2,II.1,II.4,

27.06

Wymarzona podróż

I.7,III.8, , IV.12, IV.15 I.8, III.9, IV.18


Opracowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC w oparciu o przewodnik i materiały metodyczne cyklu „Kolorowe Karty” poziom A+ oraz pomysły własne.

Maj 2025

Opracowała: Anna Bis

Tematyka kompleksowa

  1. 1. Polska, moja ojczyzna
  2. 2. Puk, puk, to ja, sztuka.
  3. 3. W świecie zwierząt.
  4. 4. Co w trawie piszczy?
  5. 5. Moja mama i mój tata.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności całego ciała, wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni: lepienie, zgniatanie, zaginanie, wycinanie, wydzieranie;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce; śpiew solowy i zespołowy;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych i angażujących kilka zmysłów jednocześnie;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, skoku, podskoku, toczenia, rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • próby nazywania swoich emocji (radość, smutek, złość, strach) i stanów emocjonalnych;
  • podejmowanie wspólnych zabaw; dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, oczu;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia; uważne słuchanie rozmówcy;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu; wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • sylabizowanie w toku zabaw, rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • rozwijanie umiejętności dopełniania do określonej liczby; porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
  • poszerzanie wiedzy o Polsce,
  • zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi, rozbudzanie zainteresowań muzyką, teatrem i kinem;
  • kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy;
  • wzbogacenie wiedzy dzieci o zwierzętach zamieszkujących różne rejony świata;
  • poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotykanych na łące, znaczenie barw ochronnych;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych, liczenia i porównywania liczebności zbiorów;
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z mamą i tatą, pielęgnowanie tradycji Świąt Dnia Mamy i Taty, prezentowanie umiejętności wokalnych, recytatorskich, aktorskich i tanecznych.

 


Piosenki i wiersze

„Koncert”

Żabka, żabce zakumkała
Na zielonej łące,
Że za chwilę się rozpocznie
Pierwszy żabi koncert

Ref. Kum, kuma, kuma Rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest
Kum, kuma, kuma,Rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew

Skaczą żabki i w zielone
Bawią się wesoło,
Rechotają i kumkają,
Wszędzie słychać wkoło

Ref, Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest?
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żaby śpiew

„Tęcza, tęcza, cza, cza” (Fasolki)

Koleżanko, kolego
popatrz czasem na niebo.
Czasem zdarzyć się może
cud, zjawisko w kolorze.

Ref.: Tęcza, tęcza, cza, cza, cza.
Czarodziejska wstążka ta
wiąże niebo z ziemią o!
jaki kolorowy splot.
Tęcza, tęcza, cza, cza, cza.
Czarodziejska wstążka ta.
Przez tę tęczę cały świat
czarodziejski uśmiech ma.

Narysuję tę tęczę
i na zawsze ci wręczę.
By ci było tęczowo,
tęczę noś kolorową.

Ref.: Tęcza, ...


„Nasza Ojczyzna”

Wisłą płyniemy od gór aż do morza.
Każdy podziwia nasz piękny kraj.
Piękny jest zimą, piękny jesienią
i wtedy kiedy jest maj.

Gdy polskie flagi wiszą
i dumnie w słońcu się mienią,
gdy wszyscy podziwiają,
biel połączoną z czerwienią.


„Majowa łąka”

Kolorowa łąka, na niej pięć biedronek.
Na kwiatach dwa motyle, obok kreta domek.

Trzy mróweczki małe, świerszcze dwa zielone
i cztery pająki w swoją sieć wplecione.

Jedna ważka siedzi na brzegu sadzawki,
patrzy prosto w wodę – czy tu są pijawki?

Pracowitych pszczółek siedem przyleciało
popatrzyły wkoło – kwiatów tu za mało.

Bocian długonogi szuka pożywienia,
cały dzień już lata, bez chwili wytchnienia.

Sześć żabek pod liściem sprytnie się ukryło,
marzenie bociana dziś się nie spełniło.

Nie znalazł dżdżownicy, nie znalazł też żabki
i będą dziś głodne bocianowe dziatki.


Data

Temat dnia

Podstawa programowa.

Temat kompleksowy:   „Polska moja ojczyzna”

 

02.05

Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej

IV.1,8, 9,10,2,10,11,12,4,I.5, 1,2,4,III.3

Temat kompleksowy: „Puk, puk ,to ja, sztuka

 

05.05

Filharmonia

I.5,7, II.1,2,3, 4,6,III.1, 8,9,IV.1,2,7,8

06.05

Teatr

I.5, II.1,2,3,4,6, III.1,8,9 ,IV.7,12,15,18

07.05

Kino

I.5, II.1,2,3, III.1,2,IV.1,2,7,20,III.5,I.6,

08.05

Muzeum

I.5,8, II.2,3,4,6, III.1,9,8,IV.2,7,14,19

09.05

Barwy muzyki

I.5, II.1,2,3,6 III.15,7, IV.13,8,15,18,7

Temat kompleksowy:  „W świecie zwierząt”

 

12.05

Mieszkańcy sawanny

II.1,2,4,6,8, III.8,5, IV.7,2,5,8,18,I.5

13.05

Mieszkańcy dżungli

I.5,8,II.8, III.8,5, IV.7,II.1,2,4,6,15,5

14.05

Mieszkańcy mórz i oceanów

II.8,12,4,6, III.5,8, IV.2,7,I.5,7,6,8,I.5

15.05

Zwierzęta naszych pól i lasów

II.1.2,4,6,8,III.8, IV.1,6,7,2,11,18,I.5,8

16.05

Kolorowe zwierzęta

II.8, 1,2,4,6,III.8,5 IV.2,7,8,9,5,18,I.5

Temat kompleksowy: „Co w trawie piszczy

 

19.05

Barwa ochronna

IV.1,2,5,7,9,8,18,II.1,2,4,6,I.5,III.5,1

20.05

Wiosenna łąka

IV.2,5,18,9,12,15,7,II.1,2,4,6,I.5,8,III.5

21.05

W świecie owadów

IV.2,1,5,7,8,18,II.1,2,4,6,I.5, III.5,1

22.05

Wiosenne eksperymenty

IV.2,5,8,I.5,II.1,2,4,5,6,IV.13,18,III.5,I.5

 

23.05

Zielnik

IV.2,5,7,8,9,15,18,II.1,2,4,6,I.5,III.5,1

 

Temat kompleksowy:  „Moja mama i mój tata”

 

26.05

Oto moja mama

IV.2,5,II.1,2,4,6,I.5, IV.7,8,18,I.5, III.1,5

27.05

Oto mój tata

I.5, II.3,2,4,6, III.1,6, IV.2,1,9,15,III.1,8

28.05

Zabawy z rodzicami

II.1,2,4,5,III.1,2,5,IV.1,2,7,18,9,I.1,2,3,5

29.05

Rodzinne fotografie

I.5,7,8 II.3,1,2,4,6,IV.1,19,7,2,3,5III.1

30.05

Upominki

I.5,7,8,II.3,1,2,4,6,III.1,5,IV.1,2,8,7,4,5


Opracowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC w oparciu o przewodnik i materiały metodyczne cyklu „Kolorowe Karty” poziom A+ oraz pomysły własne.

Stron 1 z 5

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...