Kącik logopedyczny

Stymulowanie rozwoju mowy — propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Październik 2022

Tekst do ćwiczeń w naśladowaniu głosów.

Wierszyki są doskonałym materiałem do ćwiczeń słuchowych, pamięci oraz wyobraźni dziecka. Osoba dorosła czyta wiersz, dziecko włącza się po kilku powtórzeniach, naśladując odgłos, o którym mowa w wierszu.

„Zwierzęce gadanie”

sł. J. Beszczyński

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum.
Co mówi kaczka gdy jest bardzo zła? Kwa, kwa, kwa.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miał, miał, miał.
Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko.
Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku, ku, ryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me.
Co mówi krowa, gdy zabraknie jej tchu? Mu, mu, mu.
Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? Kra, kra, kra.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau, hau, hau.
Co mówi baran,  gdy spać mu się chce? Bee, bee, bee.
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie mają głosu!

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...