Grupa V „Biedronki”

Wychowawcy
Joanna Kieszek
mgr Emilia Reska

Asystentka
Bogusława Rubin


Styczeń 2022 r.

Opracowała: Joanna Kieszek

Tematyka kompleksowa

  1. Czy można cofnąć czas?
  2. Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?
  3. Kto to taki: mama mamy, tata taty?
  4. Bale w karnawale.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie mowy
  • budzenie zainteresowania literami i cyframi
  • poznawanie narzędzi służących do pomiaru czasu
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • doskonalenie percepcji słuchowej,
  • zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i nocy
  • rozwijanie postawy badawczej
  • poznawanie sposobu odżywiania się ptaków
  • doskonalenie dykcji i artykulacji,
  • poznawanie zawodu leśniczego
  • rozwijanie postawy proekologicznej
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • wzbudzanie szacunku do osób starszych
  • rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu
  • budzenie zainteresowania historią
  • przygotowanie upominków dla babci i dziadka
  • aktywne uczestniczenie w nagraniu przedstawienia dla babci i dziadka
  • rozwijanie zdolności twórczych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej
  • dbanie o higienę
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na
  • placu zabaw
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw

Wierszyki

Dla Babci

Życzymy Ci, Babciu samych dni słonecznych,
Pogodnych, wesołych, takich jak ten wierszyk.
Żebyś nie miała nigdy żadnych zmartwień,
By się spełniło każde z Twoich pragnień.
Żebyś się czuła co dzień jak królowa
I by Cię o nic nie bolała głowa.

Dziadziuś Czarodziej

Mój Dziadziuś Czarodziej
wyczarować umie
słoneczko na wodzie,
a w zimie petunie.

Mój Dziadziuś Czarodziej
zna piosenki śmieszne,
umie opowiadać
bajeczki pocieszne.

I dzisiaj Dzień Dziadka

Tak radosny mamy,
dam Ci sto uśmiechów,
dziadziusiu kochany!


Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”

Aby nauczyć język wibracji, kładziemy kółeczka z dziurkacza albo inne małe kawałki papieru na koniec

języka i zachęcamy dziecko do energicznego zdmuchiwania.
Ile przy tym radości :-).

Bębenek — uderzanie językiem o wałek dziąsłowy za górnymi zębami.


Stron 1 z 6

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...