Grupa VI „Misie”

Wychowawcy

Katarzyna Kaczmarska
mgr Anna Eysmont

Woźna
Anna Wygrabek

Październik 2021 r.

Tematyka kompleksowa

  1. Kto może być nauczycielem?
  2. W co się bawi z nami jesienny wiatr?
  3. Jakie plany na jesień mają zwierzęta?
  4. Varsavianistyczna szkoła

Założenia dydaktyczno–wychowawcze

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
  • nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki).

Artystyczna aktywność dziecka

  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych;
  • rozumienie znaczenia higieny osobistej;
  • przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
  • czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka;

  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
  • pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
  • prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko, takich jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę.

Językowa aktywność dziecka

  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
  • mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
  • używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
  • poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;
  • interpretowanie znaczenia wybranych znaków umownych.

Artystyczna aktywność dziecka

  • rozpoznawanie słyszanych piosenek i tańców, określanie ich budowy (dwu-, trzyczęściowa, zwrotkowa, z refrenem);
  • poznawanie różnych technik plastycznych, np. batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem;
  • wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych ćwiczących wyrazistość, intonację wypowiedzi;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska; technicznego, np. składanie zabawek z oddzielnych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań;
  • posługiwanie się zabawkami na baterie, określanie źródła ich zasilania.

Poznawcza aktywność dziecka

  • wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru);
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
  • uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
    • rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
  • określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków;
  • porównywanie słyszanych dźwięków, np. wysoki – niski, długi – krótki, cichy – głośny;
  • nazywanie źródeł dźwięków.

Przygotowano na podstawie programu Supersmyki MAC Edukacja


Wrzesień 2021 r.

Tematyka kompleksowa

  1. Co słychać w przedszkolu?
  2. Jak być superbezpiecznym?
  3. Jakie są moje supermoce?
  4. Kiedy Pani Jesień ma urodziny?
  5. Jak jesienią dbać o zdrowie?

Założenia dydaktyczno–wychowawcze

  • rozwijanie mowy,
  • utrwalenie znaczków rozpoznawczych
  • dekodowanie symboli, ustalenie kodeksu grupowego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie kompetencji społecznych, rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • poznawanie ogólnych zasad bezpieczeństwa,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – kształtu; nazywanie figur geometrycznych,
  • rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • rozwijanie inteligencji emocjonalnej
  • dążenie do zrozumienia własnej indywidualności
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym; zapoznanie z oznakami jesieni
  • poznanie cech prostokąta,
  • rozwijanie śmiałości i swobody ruchów podczas działań,
  • rozwijanie aktywności badawczej
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

Opracowany na podstawie Program wychowania przedszkolnego, „Supersmyki B+” Grupa MAC S.A. 2020


Wiersz

„Jeden czy dwa?”
Jedna głowa do myslenia,
jeden język do mówienia,
jeden nosek do wąchania,
jedno serce do kochania.
No i jeszcze jeden brzuszek,
jeden brzuszek-łakomczuszek!
Co masz jedno?
Co masz dwa?
Kto odpowiedź na to da?
 
„Pani jesień”
I. Już jesień liście złoci
na drzewach w parku, w lesie.
Kasztany trzyma w dłoniach,
jesienne kwiaty niesie.
Warzywa zbiera z pola
i w sadzie rwie owoce.
Przynosi dzieciom skarbów
pełniutkie, wielkie kosze.
 
ref.  Dziś Jesień witamy,
nisko się kłaniamy,
dary piękne składamy:
deszczowe kropelki i rosy perełki,
poranne, srebrne mgiełki.
 
II. Wyprawia hen, za morza,
bociany i żurawie.
I śpiewa kołysanki
zielonym żabom w stawie.
Na pustych polach tańczy
z nićmi babiego lata,
korale jarzębiny
we włosy sobie wplata.
 
ref: Dziś Jesień...



Rytmika

Dzień dobry,

Wysyłam piosenki, które śpiewamy teraz na zajęciach lub będziemy śpiewać wkrótce. Życzę miłego domowego muzykowania i serdecznie pozdrawiam.

Katarzyna Jakóbczak–Drążek, nauczycielka rytmiki

Przedszkole drugi dom (wersja audio, wersja wideo)

1.Przedszkole Drugi Dom.mp3 - Piosenki dla dzieci mp3 - gkrasz - Chomikuj.pl

https://youtu.be/8BHISyj0kWg

(Na zajęciach śpiewaliśmy pierwszą zwrotkę i refren, w domu można nauczyć się pozostałych zwrotek)

Piosenka „Przedszkole drugi dom”

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze, w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
Lecz na mnie czeka auto i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ja chodzę tam co dzień…

Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.

Ja chodzę tam co dzień…

Co nam przyniesie jesień?
https://youtu.be/UBGQmnDkGbo

(Do piosenki akompaniujemy na instrumentach przedszkolnych, w domu na słowa Bim bam bom, bim bam bom można delikatnie uderzać łyżeczką w kieliszek do wina, dwoma łyżeczkami o siebie, itp., w czasie refrenu można pocierać dłonią o kartkę papieru, naśladując odgłos jesiennego wiatru, a na słowa Kapu kapu kap — np. zastukać palcem w podłogę lub w coś innego)

A oto link do piosenki, którą zajmiemy się wkrótce.

https://youtu.be/j7af3--EWWQ

Tekst wyświetla się na wideo.

Przyszedł do nas wrzesień, a z nim pani jesień
Bim bam bom, bim bam bom
Kosz kolorów miała, listki malowała
Bim bam bom, bim bam bom

Ref. Jesień, jesień, jesień, co nam dziś przyniesie,
Pędzlem namaluje kolorowy świat.
Jesień, jesień, jesień, co nam dziś przyniesie,
Wiatr zawieje, deszcz popada, kapu, kapu, kap.

Włosy wiatr poplątał, listki nam posprzątał
Bim bam bom, bim bam bom
Dmucha sobie z góry, poprze ganiał chmury
Bim bam bom, bim bam bom

Ref. Jesień, jesień, jesień, co nam dziś przyniesie,
Pędzlem namaluje kolorowy świat.
Jesień, jesień, jesień, co nam dziś przyniesie,
Wiatr zawieje, deszcz popada, kapu, kapu, kap.

Deszcz zapukał w okno, patrzcie, listki mokną
Bim bam bom, bim bam bom
Weź parasol w rękę, zanuć dziś piosenkę
Bim bam bom, bim bam bom

Ref. Jesień, jesień, jesień, co nam dziś przyniesie,
pędzlem namaluje kolorowy świat.
Jesień, jesień, jesień, co nam dziś przyniesie,
Wiatr zawieje, deszcz popada, kapu, kapu, kap.

 


Stron 6 z 6

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...