
Grupa VI „Biedronki”
Wychowawcy
mgr Joanna Kieszek
mgr Emilia Reska
Woźna
Bogusława Rubin
Luty 2023
Opracowała: Joanna Kieszek
Tematyka kompleksowa
- Kim będę, gdy dorosnę?
- Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
- Gdzie puka sztuka?
- Co łączy kurę i dinozaura?
- Park jurajski.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- zapoznanie z wybranymi zawodami,
- wzbogacenie wiedzy o wybranych zawodach,
- zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami
- odkrywanie litey C,c/P,p/R,r : małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem „+” i „–”,
- rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9,
- poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- wyrabianie zdolności koncentracji uwagi podczas działania,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy, pamięci,
- zapoznanie z zawodem bibliotekarza i ze sposobami korzystania z biblioteki,
- zapoznanie z wybranymi związkami frazeologicznymi, wzbogacanie słownictwa,
- popularyzowanie czytelnictwa,
- zapoznanie z wyglądem sali teatralnej,
- zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów,
- zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii,
- rozwijanie ekspresji artystycznej,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej podczas zabaw muzycznych,
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczno-techniczne,
- układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki,
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
- usystematyzowanie dziecięcej wiedzy o dinozaurach,
- poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami,
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych,
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi,
- zapoznanie z pracą paleontologa,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola oraz w domu,
- wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- przypominanie i utrwalanie zasad higieny (np. przy myciu rąk, kichaniu itp.).
Styczeń 2023
Opracowała: Emilia Reska
Tematyka kompleksowa
- Czy można cofnąć czas?
- Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?
- Kto to taki: mama mamy, tata taty?
- Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?
- Zimowe zabawy.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- zapoznanie z literą: u, U, j, J, y, Y rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter;
- poznanie zapisu cyfrowego liczby 8, 9;
- zapoznanie ze sposobami pomiaru czasu;
- odczytywanie godzin na zegarze;
- zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i nocy;
- zapoznanie z następstwem pór roku, zapoznanie z charakterystycznymi cechami pór roku;
- zapoznanie z nazwami miesięcy i ich kolejnością;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej na temat ptaków zimujących w Polsce, sposobów bezpiecznego dokarmiania zwierząt;
- rozwijanie wiedzy ogólnej o zwierzętach leśnych;
- zapoznanie z pracą leśniczego;
- zapoznanie z tradycyjnymi grami i zabawami dziadków;
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem;
- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych;
- zapoznanie z wybranymi tradycjami karnawałowymi, grami i zabawami;
- zapoznanie z tradycją tłustego czwartku;
- zapoznanie z wpływem cukru na zdrowie człowieka;
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i zdań;
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie z rówieśnikami;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- rozwijanie zdolności koncentracji uwagi podczas działania;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- rozwijanie kompetencji językowych;
- rozwijanie kompetencji matematycznych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej.
Stron 1 z 3
- 1
- 2
- 3
- Następne
- Ostatnie »