Grupa V „Biedronki”

Wychowawcy
Joanna Kieszek
mgr Emilia Reska

Woźna
Bogusława Rubin

Maj 2022 r.

  

Opracowała: Joanna Kieszek

Tematyka kompleksowa

  1. Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
  2. Czyim domem jest łąka?
  3. Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
  4. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
  5. Dlaczego świętujemy Dzień Dziecka?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • zapoznanie z miejscami użyteczności publicznej w najbliższej okolicy
  • poznawanie wybranych atrakcji turystycznych Europy
  • zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej o roślinach i zwierzętach
  • poszerzanie wiedzy o pszczołach
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat rodziny
  • budowanie relacji rodzinnych
  • zapoznanie z pojęciem przyjaźń
  • kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności
  • kształtowanie postawy tolerancji
  • uczestniczenie we wspólnych obchodach Dnia Mamy
  • budzenie zainteresowania literami i cyframi;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i szeregowania
  • wyrabianie umiejętności poruszania się w rytmie melodii piosenki
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego zachowania na terenie przedszkola

Wierszyk

Najwspanialsi
Moja mama, dobra wróżka, sok przynosi mi do łóżka.
Tatę to mam bohatera, na wycieczki mnie zabiera.
Moja mama piękna taka, zawsze dla mnie ma buziaka.
Tata mnie za rękę bierze, jeździ ze mną na rowerze.
 
Moja mama tak czaruje, że się obiad sam gotuje.
Tata także chce czarować – wspólnie obiad przygotować.
Moja mama czyta baśnie, gdy nie mogę zasnąć właśnie.
Tata ma pomysłów wiele na soboty i niedziele.
 
Naleśniki w czekoladzie na talerzu mama kładzie.
Tata wnosi torby duże, a dla mamy — piękne róże.
Mama co dzień dba o wszystko i jest zawsze przy mnie blisko.
Tata za to zna pół świata, uczy siostrę, mnie i brata.

Kwiecień 2022 r.

  

Opracowała: Emilia Reska

Tematyka kompleksowa

  1. O czym marzą zwierzęta?
  2. Jakie wzory i kolory lubią pisanki?
  3. Jak być eko?
  4. Kto wymyślił naszą flagę?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie mowy
  • budzenie zainteresowania literami i cyframi
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt żyjących w polu i na łąkach oraz  ich zwyczajów
  • poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu
  • zapoznanie z rolą zwierząt w życiu człowieka
  • zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi
  • utrwalanie zasad kulturalnego zachowania przy stole
  • zapoznanie z zasadami segregowania odpadów
  • uświadomienie potrzeby dbania o przyrodę
  • zapoznanie z działaniami ekologicznymi
  • zapoznanie ze sposobami mierzenia długości
  • rozwijanie postawy patriotycznej, szacunku do ojczyzny i symboli narodowych
  • poszerzenie wiedzy na temat stolicy Polski – Warszawy
  • zapoznanie ze wspólnotą państw – Unią Europejską
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów,dodawania w zakresie 10
  • rozwijanie ekspresji twórczej
  • rozwijanie umiejętności plastycznych

Piosenki i wierszyki

Wielkanoc

sł. Dorota Gellner

Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
I wołają: Patrzcie — tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno-białe
i baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk
skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
od ucha do ucha.


Ćwiczenia logopedyczne

Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny


Stron 1 z 6

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...