Grupa IV „Rybki”

Wychowawcy
mgr Ewa Orszulak
mgr Alina Kowalczyk

Woźna
Małgorzata Ciszewska

Maj 2022 r.

Opracowała: Alina Kowalczyk

Tematyka kompleksowa

  1. Jestem Polakiem.
  2. Czyim domem jest łąka?
  3. Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
  4. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
  5. Dzień Dziecka coraz bliżej.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • budzenie postawy patriotycznej; szacunku do polskich barw narodowych, flagi, hymnu i godła;
  • zapoznanie z historią powstania Unii Europejskiej;
  • poznanie wybranych krajów Unii Europejskiej, ich barw narodowych i atrakcji turystycznych;
  • zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie;
  • aktywny udział w zajęciach z okazji Dnia Biedronki;
  • zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na łące;
  • zapoznanie z roślinami rosnącymi na łące;
  • wyjaśnienie znaczenia owadów w życiu człowieka;
  • zapoznanie z wykorzystaniem niektórych gatunków roślin do celów leczniczych;
  • poszerzanie wiedzy o pszczołach;
  • rozwijanie postawy badawczej;
  • wypowiadanie się na temat rodziny;
  • dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny;
  • budowanie relacji rodzinnych;
  • kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności;
  • kształtowanie postawy tolerancji, zapoznanie z pojęciem przyjaźń;
  • budzenie zainteresowania literami — utrwalanie poznanych liter;
  • utrwalanie liczb od 0 do 10, umiejętności klasyfikowania i szeregowania, przeliczanie elementów.

Kwiecień 2022 r.

Opracowała: Ewa Orszulak

Tematyka kompleksowa

  1. O czym marzą zwierzęta?
  2. Kto obroni słonia?
  3. Jak być eko?
  4. Kto wymyślił naszą flagę?
  5. Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Budzenie zainteresowania literami, odkrywanie liter: H, h; Z, z; Ż, ż;
  • Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów.
  • Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości.
  • Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni.
  • Rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę, zapoznanie z praktykami ekologicznymi.
  • Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu.
  • Przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu.
  • Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt.
  • Rozwijanie estetyki ruchu i prawidłowej postawy.
  • Poznawanie pojęć: ssaki, owady, gady, płazy, ptaki.
  • Odkrywanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt.
  • Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt będącymi pod ochroną.
  • Rozwijanie postawy patriotycznej.
  • Zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi.
  • Zapoznanie ze wspólnotą Unii Europejskiej.
  • Zapoznanie z miejscami użyteczności publicznej;
  • Poznawanie wybranych atrakcji turystycznych Europy;
  • Zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie;

 


Piosenki i wiersze

Zoo

sł. Jan Brzechwa

Matołek raz zwiedzał zoo
I wołał co chwila: „O-o!”
„Jaka brzydka papuga!”
„Żyrafa jest za długa!”
„Słoń za wysoki!”
„A po co komu te foki?”
„Zebra ma farbowane żebra!”
„Tygrys
Chętnie by mnie stąd wygryzł!”
„No, a zajrzyjmy pod daszek:
Żółw — tuś, bratku, tuś!”
„A to? Ptaszek.
Niezły ptaszek —
Struś!"
Wreszcie zbliża się do wielbłąda,
Uważnie mu się przygląda
I powiada wskazując na niego przez kraty:
„Owszem, niezły. Niczego! Szkoda tylko, że garbaty!”



Ćwiczenia logopedyczne

Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny


Stron 1 z 6

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...