Grupa IV „Rybki”

Wychowawcy
mgr Ewa Orszulak
mgr Alina Kowalczyk

Woźna
Małgorzata Ciszewska

Styczeń 2022 r.

Opracowała: Alina Kowalczyk

Tematyka kompleksowa

  1. Czy można cofnąć czas?
  2. Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?
  3. Kto to taki: mama mamy, tata taty?
  4. Kim będę gdy dorosnę?
  5. Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie wiedzy na temat pór roku;
  • budzenie zainteresowania literami;
  • odkrywanie liter: U, u; J, j; Y, y; C, c;
  • Poznanie zapisu cyfrowego liczb: 8, 9;
  • zapoznanie z piosenkami „Cztery pory roku”; „Pomóż ptakom”; „Moja babcia i mój dziadek”;
  • poznanie narzędzi do pomiaru czasu;
  • pogłębianie wiedzy na temat pracy leśniczego;
  • utrwalenie nazw miesięcy;
  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce;
  • rozwijanie i doskonalenie umiejętności plastycznych;
  • poznawanie wybranych zawodów;
  • rozwijanie wiedzy na temat czym dokarmiać ptaki i co zimą jedzą zwierzęta;
  • wzbudzanie szacunku do osób starszych;
  • rozwijanie wiedzy na temat dawnych sposobów spędzania czasu wolnego;
  • ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej;
  • dostrzeganie zmian technologicznych;
  • rozumienie potrzeby sprawiania innym radości;
  • umacnianie więzi rodzinnych miedzy babcią, dziadkiem a wnukami;
  • przygotowywanie upominków dla babci i dziadka;

Wiersz

"Kocham babcię i dziadka"
B. Forma

      Kocham mocno babcię, dziadzia –
      to nie żarty, moi mili,
      dzisiaj im życzenia składam,
      by sto latek jeszcze żyli.

                  Kiedy smutek mnie ogarnia
                 i wszystkiego mam już dosyć,
                 wtedy dziadziu mnie przytuli,
                 o to go nie trzeba prosić.

      Gdy pomyślę o łakociach,
      wtedy babcia coś upiecze.
      Muszę przyznać, te wypieki
      są najlepsze na świecie.

                 Babcia z dziadziem w wolnych chwilach
                 przekazują wciąż wytrwale
                 swym kochanym wnukom, wnuczkom
                 rad życiowych całą gamę.



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”

Aby nauczyć język wibracji, kładziemy kółeczka z dziurkacza albo inne małe kawałki papieru na koniec
języka i zachęcamy dziecko do energicznego zdmuchiwania.
Ile przy tym radości:-).

Bębenek — uderzanie językiem o wałek dziąsłowy za górnymi zębami.


Zdjęcia i nagrania świąteczne

Zdjęcia i nagrania świąteczne

Aby rozpakować pliki z filmem należy zainstalować odpowiedni program np. 7-zip (do pobrania z: https://www.7-zip.org) lub inny obsługujący pliki 7z.

Jeśli po kliknięciu w link otworzy się plik tekstowy, należy powrócić na tę stronę, kliknąć prawym przyciskiem myszy w odpowiedni link i wybrać z menu „Zapisz element docelowy jako...”, i zapisać plik.

Do rozpakowania pliku z filmem niezbędne jest hasło.

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...