
Grupa III „Motylki”
Wychowawcy
mgr Anna Bis
mgr Małgorzata Wojdyga
Woźna
Lidia Sadowska
Dzień Babci i Dziadka
Nagranie z okazji Dnia Babci i Dziadka
- Grupa III — pobierz
Aby rozpakować pliki z filmem należy zainstalować odpowiedni program np. 7-zip (do pobrania z: https://www.7-zip.org) lub inny obsługujący pliki 7z.
Jeśli po kliknięciu w link otworzy się plik tekstowy, należy powrócić na tę stronę, kliknąć prawym przyciskiem myszy w odpowiedni link i wybrać z menu „Zapisz element docelowy jako...”, i zapisać plik.
Do rozpakowania pliku z filmem niezbędne jest hasło, które otrzymają Państwo mailem.
Luty 2022 r.
Opracowała: Anna Bis
Tematyka kompleksowa
- Jestem samodzielny w kuchni
- W krainie baśni
- Chcę być matematykiem
- Nie jesteśmy sami w kosmosie
- Chciałbym być muzykiem
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- odczuwanie i określanie smaku spożywanych potraw,
- doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
- wprowadzenie dziecka w fantastyczny świat bajek,
- rozwijanie wyobraźni dzieci,
- poszerzenie kompetencji językowych,
- kształtowanie emocjonalnego stosunku do książek jako źródła wiedzy i przeżyć,
- podkreślenie wychowawczych treści bajek,
- zachęcenie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworów literackich,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
- utrwalanie pojęcia para,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności mierzenia,
- wzbogacenie wiedzy o kosmosie i planetach,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie kreatywnego myślenia,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni.
Ćwiczenia logopedyczne
Opracowała: Elżbieta Niemaszyk
Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
- Wymawianie na przemian „a” — „o” lub „e” — „o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie górnej i dolnej wargi — zabawa w naśladowanie „syreny policyjnej”
- Oddalanie od siebie kącików ust, jak przy „i” — zbliżanie do siebie kącików ust (ściąganie warg) jak przy „u” , wymawianie ich na przemian — zabawa w naśladowanie „karetki”
- Cmokanie — dziecko udaje, że stara się rozdzielić sklejone wargi
- Gwizdanie
- Zabawa w rybi pyszczek — gwałtowne otwieranie i zamykanie buzi jak rybka
- Nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych
- Nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza- zabawa w dziurawy balonik
- Nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach
- Wciągać policzki do jamy ustnej (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek) — jak zajączek
- Dmuchać na płomień świecy, skrawki papieru, watkę, piłeczkę pingpongową...
- Cmokanie (powstający szmer przypomina pocałunek)
Stron 4 z 7
- « Pierwsze
- Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Następne
- Ostatnie »