Grupa III „Motylki”

Wychowawcy
mgr Anna Bis
mgr Małgorzata Wojdyga

Woźna
Lidia Sadowska

Dzień Babci i Dziadka

Nagranie z okazji Dnia Babci i Dziadka

Aby rozpakować pliki z filmem należy zainstalować odpowiedni program np. 7-zip (do pobrania z: https://www.7-zip.org) lub inny obsługujący pliki 7z.

Jeśli po kliknięciu w link otworzy się plik tekstowy, należy powrócić na tę stronę, kliknąć prawym przyciskiem myszy w odpowiedni link i wybrać z menu „Zapisz element docelowy jako...”, i zapisać plik.

Do rozpakowania pliku z filmem niezbędne jest hasło, które otrzymają Państwo mailem.

Luty 2022 r.

Opracowała: Anna Bis

Tematyka kompleksowa

  1. Jestem samodzielny w kuchni
  2. W krainie baśni
  3. Chcę być matematykiem
  4. Nie jesteśmy sami w kosmosie
  5. Chciałbym być muzykiem

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • odczuwanie i określanie smaku spożywanych potraw,
  • doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
  • wprowadzenie dziecka w fantastyczny świat bajek,
  • rozwijanie wyobraźni dzieci,
  • poszerzenie kompetencji językowych,
  • kształtowanie emocjonalnego stosunku do książek jako źródła wiedzy i przeżyć,
  • podkreślenie wychowawczych treści bajek,
  • zachęcenie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworów literackich,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
  • utrwalanie pojęcia para,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia,
  • wzbogacenie wiedzy o kosmosie i planetach,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie kreatywnego myślenia,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni.


Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
  • Wymawianie na przemian „a” — „o” lub „e” — „o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie górnej i dolnej wargi — zabawa w naśladowanie „syreny policyjnej”
  • Oddalanie od siebie kącików ust, jak przy „i” — zbliżanie do siebie kącików ust (ściąganie warg) jak przy „u” , wymawianie ich na przemian — zabawa w naśladowanie „karetki”
  • Cmokanie — dziecko udaje, że stara się rozdzielić sklejone wargi
  • Gwizdanie
  • Zabawa w rybi pyszczek — gwałtowne otwieranie i zamykanie buzi jak rybka
  • Nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych
  • Nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza- zabawa w dziurawy balonik
  • Nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach
  • Wciągać policzki do jamy ustnej (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek) — jak zajączek
  • Dmuchać na płomień świecy, skrawki papieru, watkę, piłeczkę pingpongową...
  • Cmokanie (powstający szmer przypomina pocałunek)

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...