
Grupa III „Motylki”
Wychowawcy
mgr Anna Bis
mgr Małgorzata Wojdyga
Woźna
Lidia Sadowska
Maj 2022 r.
Opracowała: Anna Bis
Tematyka kompleksowa
- Łąka wiosną
- Wiosna na wsi
- Znam różne zawody
- Moi rodzice
- Zabawy na łące
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
- poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer, podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- liczenie palców, przedmiotów itp., porównywanie zbiorów, tworzenie par elementów,
- naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych i ich głosów.
- wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.
- rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
- rozwijanie wyobraźni dzieci,
- poszerzenie kompetencji językowych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni, rozwijanie percepcji słuchowej,
- zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie kreatywnego myślenia,rozwijanie koncentracji uwagi,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.
Wiersze
Łąka
Łąka tylu ma mieszkańców:
zwierząt, roślinek bajkowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Każdy kwiatek kolorowy.
Na rumianku w pięknej sukni
przycupnęła biedroneczka.
Taka ładnie wystrojona,
w czarne kropki sukieneczka.
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci,
więc zatańczmy z nimi chwilę…
Prezenr dla taty i mamy
Niechaj nam rosną wiosenne kwiatki,
barwne krokusy, kaczeńce, bławatki.
Tych kwiatów bukiet dziś nazrywamy
i będzie prezent dla taty i mamy.
Bo nasza mama — najlepsza na świecie,
jest taka piękna jak kwiaty w bukiecie,
Jest taka dobra jak promienie słońca
i kocha nas miłością, która nie ma końca…
Nasz tata kochany wciąż troszczy się o nas…
A kiedy nam smutno bierze nas w ramiona,
A kiedy coś boli pociesza serdecznie,
Z tatą jak na łące — zawsze jest bajecznie…
Ćwiczenia logopedyczne
Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny”
Kwiecień 2022 r.
Opracowała: Anna Bis
Tematyka kompleksowa
- Zwierzęta dżungli i sawanny
- Chciałbym być sportowcem.
- Wielkanoc.
- Dbamy o przyrodę.
- Jestem Polakiem i Europejczykiem.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś),
- uważne słuchanie rozmówcy, odpowiadanie na pytania, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie,
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
- dostrzeganie zmian w otoczeniu poprzez obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- doskonalenie myślenia matematycznego -liczenie palców, przedmiotów itp., tworzenie prostych zbiorów, przeliczanie elementów,
- utrwalanie i kultywowanie tradycji wielkanocnych, zwrócenie uwagi na symbolikę świąt, tworzenie ozdób i dekoracji związanych z obchodami Wielkanocy,
- uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
- wdrażanie do dbałości o środowisko naturalne, obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
- zapoznanie z miejscem Polski i Europy na mapie, utrwalenie polskich symboli narodowych,
- rozwijanie patriotyzmu i przynależności narodowej, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
Piosenki i wiersze
Dzieci dbają o środowisko
sł. Beata Forma
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Często też dorosłym
dobry przykład dają —
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Ćwiczenia logopedyczne
Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny”