Grupa III „Motylki”

Wychowawcy
mgr Anna Bis
mgr Małgorzata Wojdyga

Woźna
Lidia Sadowska

Zdjęcia z balu karnawałowego

Zdjęcia z balu karnawałowego można zamówić na stronie internetowej:

https://app.mafelo.com/rp/yepzegej

Hasło zostanie przesłane mailem w dniu dzisiejszym do godz. 14.00.

Marzec 2022 r.

Opracowała: Anna Bis

Tematyka kompleksowa

  1. Chciałbym być muzykiem 
  2. Zwierzęta z naszych pól i lasów
  3. Chciałbym być aktorem
  4. Nadeszła wiosna
  5. Zwierzęta dżungli i sawanny

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • uwrażliwienie na muzykę i otaczające dźwięki.
  • zdobywanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych.
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach).
  • zapoznanie z wybraną baśnią,
  • zapoznanie z wybranymi elementami pogody marcowej.
  • utrwalanie wyglądu i nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zakładanie ubrań, butów,
  • doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
  • rozwijanie wyobraźni dzieci,
  • poszerzenie kompetencji językowych,
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie wyobraźni.
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
  • zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie kreatywnego myślenia,

Wiersz

Wiosna”
(wiersz)

Przyszła do nas pani wiosna,
cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna,
wśród lecących ptaków.

Powróciły z nią bociany,
z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły,
misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka,
wiatr leciutko wieje.

Witaj wiosno! Piękna pani.
Cieszy nas twój powrót.
Zieleń liści, świerszczy granie,
kwiatów pełen ogród.



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Dzięcioł — ćwiczenie pionizacji języka

Uderzanie czubkiem szerokiego języka o podniebienie przy otwartych ustach i nieruchomej brodzie.

Kształtowanie prawidłowego toru oddechowego

Wykonujemy  wdechu nosem i dmuchamy na kłębuszki waty, papierowe kulki, piłeczki, zabawki w wodzie, bańki mydlane, wydychając powietrze ustami.


UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...