Grupa III „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca

Woźna
Bogusława Rubin

Listopad 2023

Opracowała: Anita Raca

Piosenki i wiersze

„Katechizm polskiego dziecka”

sł. Władysław Bełza

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.

„Przyjazd choinki”

sł. L.J. Kern

Po torach, po mostach, pomiędzy górami
Jedzie do Warszawy pociąg z choinkami.
Przypatrzcie się chłopcy, uwaga dziewczynki:
Na każdym wagonie nic tylko choinki.
Już pociąg przystaje, już podróż skończona,
Już jesteś w Warszawie choinko zielona.


Październik 2023

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Zaczarowana jesień.
  2. Jak dobrze być razem.
  3. W koronach drzew.
  4. Jesienne kołysanki.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich;
  • kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności, takich jak sprzątanie, zabawy, rysowanie, kreślenie wzorów;
  • wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych;
  • przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystywaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu;
  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy;
  • kształtowanie przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą;
  • współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
  • ćwiczenie motoryki małej;
  • doskonalenie aparatu artykulacyjnego i oddechowego;
  • poznanie elementów przyrody charakterystycznych dla jesieni;
  • stymulowanie zmysłu dotyku podczas zabaw sensorycznych;
  • słuchanie wierszy i analizowanie jego treści;
  • przestrzeganie zasad obowiązujących podczas spaceru;
  • obserwowanie jak zmieniają się pory roku i zjawiska związane z jesienią;
  • dzielenie wyrazów na sylaby;
  • poznanie warzyw i owoców, odróżnianie części jadalnych  warzyw i owoców od liścia;
  • utrwalenie pojęcia „para”;
  • zabawy i ćwiczenia matematyczne ,nawiązujące do cyfry 2;
  • utrwalenie i rozróżnianie figur geometrycznych;
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
  • poznanie nazw drzew;
  • klasyfikowanie drzew na liściaste i iglaste oraz przeliczanie drzew;
  • poznanie części z jakich składa się drzewo;
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków;
  • prezentowanie swojej osoby na forum grupy.

Przygotowano na podstawie programu Ciekawa zabawa — Nowa Era


Piosenki i wiersze

„Ten czas”

muz. i sł.: Kasia Zaniat

Kolorami nas czaruje
Wiatrem nas otula czule
I w kałużach z nami skacze
I choć jakoś jest inaczej
To jesieni nie zamieni żadne z nas

Za chmurkami czasem chowa
Swoją kolorową głowę
Kasztanami często stuka
I ciepłego koca szuka
Bo już pora, to już pora
Na jesień

Co roku wita nas
Ta piękna pani jesień
Co roku nas zadziwia kolorami
Jesień, to już jesień
To ten czas, ten czas.


Stron 2 z 2

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...