
Grupa II „Kotki”
Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca
Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek
Woźna
Nataliia Lymarenko
Listopad 2022
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Mój dom.
- Moje miasteczko.
- Dawno, dawno temu.
- Bawimy się w króla i królową.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- łączenie różnych elementów, tworząc skomplikowane konstrukcje;
- segregowanie i nazywanie obrazków;
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- wykonywanie zadań na podstawie wysłuchanego tekstu;
- rozpoznawanie, nazywanie kolorów;
- przeliczanie elementów w zbiorach;
- doskonaleni pamięci wzrokowej;
- rozumienie pojęć „nad” , „przed” , „obok” , „za”;
- reagowanie na zmianę sygnału dźwiękowego;
- rozpoznaje i nazywa dźwięki z otoczenia;
- segregowanie obrazków wg wskazanego kryterium;
- łączenie przedmiotów w pary;
- układanie obrazków z figur geometrycznych;
- rozwijanie wyobraźni;
- budowanie kilkuzdaniowych wypowiedzi;
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
- formułowanie wniosków;
- dostrzeganie elementów na mapie;
- rozpoznawanie znanych budynków na fotografiach;
- dopasowywanie kontur do ilustracji;
- operowanie pojęciami „mały”, „duży”, „wąski”, „szeroki”;
- doskonalenie pamięci;
- doskonalenie małej motoryki;
- nazywanie części garderoby;
- rysowanie prostych wzorów graficznych;
- przeliczanie elementów zbioru.
Piosenki i wiersze
Październik 2022
Opracowała: Anita Raca
Tematyka kompleksowa
- Pani Jesień puka do drzwi.
- Prezenty od Pani Jesieni.
- Jestem zdrowym przedszkolakiem.
- Kiedy mamy dzień, a kiedy noc.
- Mój dom.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
- Wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
- Rozwijanie dużej i małej motoryki,
- Budowanie świadomości przynależności do grupy społecznej,
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć,
- Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób,
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody,
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę,
- Rozwijanie poczucia rytmu,
- Rozwijanie mowy i myślenia,
- Rozwijanie umiejętności określania kierunków i ułożenia przedmiotów w przestrzeni,
- Budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad,
- Usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
- Wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
- Budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny.
Piosenki i wiersze
„Jesień”
Sł.: Bożena Forma
Spadają liście,
Szeleszczą wkoło,
Wiatr je unosi,
Gwiżdże wesoło.
Lecą kasztany,
Cieszą się dzieci.
Słabiej niż latem
Słoneczko świeci.
Nagle żołędzie
Z drzewa spadają,
Chętnie je zaraz wszyscy zbierają
Piękne korale
Ma jarzębina,
To znak, że jesień
Już się zaczyna.
„Mały jeżyk”
(piosenka)
1.Mały jeżyk jak kuleczka
Idzie dróżką do miasteczka.
A w miasteczku, to jest fakt,
Żyją jeże już od lat.
Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach
Spacerują po ścieżynach.
Chodzą jeże tu i tam.
Jak nie wierzysz zobacz sam.
2. Gdy przychodzi złota jesień,
Mały jezyk jabłko niesie.
Złoty listek z nieba spada,
Jeżom bajkę opowiada.
Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach,
Spacerują po gęstwinach.
Listek śpiewa im do snu
Kołysankę li,li, lu.
Stron 3 z 4