
Grupa II „Kotki”
Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca
Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek
Woźna
Nataliia Lymarenko
Grudzień 2022
Opracowała: Anita Raca
Tematyka kompleksowa
- Co to jest rodzina
- Robimy prezenty dla innych
- Boże Narodzenie
- Z Panią Zimą wesoło mija czas
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- kształtowanie więzi emocjonalnych z rodziną
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej
- kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych
- rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie mowy
- kształtowanie umiejętności matematycznych
- wdrażanie do bezpiecznego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- poznawanie tradycji i symboli świątecznych
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Piosenki i wiersze
„Mikołaj”
Zabawa naśladowcza z piosenką
Siwa broda i spodnie na szelkach,
Ciepłe buty i czapka czerwona.
Już zaczyna pakować prezenty
I za chwilę przyjdzie tu do nas.
Ref. Czy wy wiecie, czy wiecie,
jest jedyny na świecie.
To nasz stary znajomy Mikołaj. (bis 3 wersy)
Nie zapomni o mamie i tacie,
zawsze miły jest i uśmiechnięty.
wszystkim dzieciom i dużym, i małym
zawsze lubi rozdawać prezenty.
Ref. Czy wy wiecie, czy wiecie,
jest jedyny na świecie.
To nasz stary znajomy Mikołaj. (bis 3 wersy)
Listopad 2022
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Mój dom.
- Moje miasteczko.
- Dawno, dawno temu.
- Bawimy się w króla i królową.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- łączenie różnych elementów, tworząc skomplikowane konstrukcje;
- segregowanie i nazywanie obrazków;
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- wykonywanie zadań na podstawie wysłuchanego tekstu;
- rozpoznawanie, nazywanie kolorów;
- przeliczanie elementów w zbiorach;
- doskonaleni pamięci wzrokowej;
- rozumienie pojęć „nad” , „przed” , „obok” , „za”;
- reagowanie na zmianę sygnału dźwiękowego;
- rozpoznaje i nazywa dźwięki z otoczenia;
- segregowanie obrazków wg wskazanego kryterium;
- łączenie przedmiotów w pary;
- układanie obrazków z figur geometrycznych;
- rozwijanie wyobraźni;
- budowanie kilkuzdaniowych wypowiedzi;
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
- formułowanie wniosków;
- dostrzeganie elementów na mapie;
- rozpoznawanie znanych budynków na fotografiach;
- dopasowywanie kontur do ilustracji;
- operowanie pojęciami „mały”, „duży”, „wąski”, „szeroki”;
- doskonalenie pamięci;
- doskonalenie małej motoryki;
- nazywanie części garderoby;
- rysowanie prostych wzorów graficznych;
- przeliczanie elementów zbioru.
Piosenki i wiersze
Stron 2 z 3
- Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- Następne