Grupa II „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca

Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek

Woźna
Nataliia Lymarenko

Grudzień 2022

Opracowała: Anita Raca

Tematyka kompleksowa

  1. Co to jest rodzina
  2. Robimy prezenty dla innych
  3. Boże Narodzenie
  4. Z Panią Zimą wesoło mija czas

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • kształtowanie więzi emocjonalnych z rodziną
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej
  • kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie umiejętności matematycznych
  • wdrażanie do bezpiecznego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  •  poznawanie tradycji i symboli świątecznych

Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era


Piosenki i wiersze

„Mikołaj”

Zabawa naśladowcza z piosenką
Siwa broda i spodnie na szelkach,
Ciepłe buty i czapka czerwona.
Już zaczyna pakować prezenty
I za chwilę przyjdzie tu do nas.

Ref. Czy wy wiecie, czy wiecie,
jest jedyny na świecie.
To nasz stary znajomy Mikołaj. (bis 3 wersy)

Nie zapomni o mamie i tacie,
zawsze miły jest i uśmiechnięty.
wszystkim dzieciom i dużym, i małym
zawsze lubi rozdawać prezenty.

Ref. Czy wy wiecie, czy wiecie,
jest jedyny na świecie.
To nasz stary znajomy Mikołaj. (bis 3 wersy)


Listopad 2022

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Mój dom.
  2. Moje miasteczko.
  3. Dawno, dawno temu.
  4. Bawimy się w króla i królową.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • łączenie różnych elementów, tworząc skomplikowane konstrukcje;
  • segregowanie i nazywanie obrazków;
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
  • wykonywanie zadań na podstawie wysłuchanego tekstu;
  • rozpoznawanie, nazywanie kolorów;
  • przeliczanie elementów w zbiorach;
  • doskonaleni pamięci wzrokowej;
  • rozumienie pojęć „nad” , „przed” , „obok” , „za”;
  • reagowanie na zmianę sygnału dźwiękowego;
  • rozpoznaje i nazywa dźwięki z otoczenia;
  • segregowanie obrazków wg wskazanego kryterium;
  • łączenie przedmiotów w pary;
  • układanie obrazków z figur geometrycznych;
  • rozwijanie wyobraźni;
  • budowanie kilkuzdaniowych wypowiedzi;
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
  • formułowanie wniosków;
  • dostrzeganie elementów na mapie;
  • rozpoznawanie znanych budynków na fotografiach;
  • dopasowywanie kontur do ilustracji;
  • operowanie pojęciami „mały”, „duży”, „wąski”, „szeroki”;
  • doskonalenie pamięci;
  • doskonalenie małej motoryki;
  • nazywanie części garderoby;
  • rysowanie prostych wzorów graficznych;
  • przeliczanie elementów zbioru.

Piosenki i wiersze


Stron 2 z 3

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...