
Grupa II „Kotki”
Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca
Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek
Woźna
Nataliia Lymarenko
Październik 2022
Opracowała: Anita Raca
Tematyka kompleksowa
- Pani Jesień puka do drzwi.
- Prezenty od Pani Jesieni.
- Jestem zdrowym przedszkolakiem.
- Kiedy mamy dzień, a kiedy noc.
- Mój dom.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
- Wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
- Rozwijanie dużej i małej motoryki,
- Budowanie świadomości przynależności do grupy społecznej,
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć,
- Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób,
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody,
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę,
- Rozwijanie poczucia rytmu,
- Rozwijanie mowy i myślenia,
- Rozwijanie umiejętności określania kierunków i ułożenia przedmiotów w przestrzeni,
- Budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad,
- Usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
- Wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
- Budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny.
Piosenki i wiersze
„Jesień”
Sł.: Bożena Forma
Spadają liście,
Szeleszczą wkoło,
Wiatr je unosi,
Gwiżdże wesoło.
Lecą kasztany,
Cieszą się dzieci.
Słabiej niż latem
Słoneczko świeci.
Nagle żołędzie
Z drzewa spadają,
Chętnie je zaraz wszyscy zbierają
Piękne korale
Ma jarzębina,
To znak, że jesień
Już się zaczyna.
„Mały jeżyk”
(piosenka)
1.Mały jeżyk jak kuleczka
Idzie dróżką do miasteczka.
A w miasteczku, to jest fakt,
Żyją jeże już od lat.
Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach
Spacerują po ścieżynach.
Chodzą jeże tu i tam.
Jak nie wierzysz zobacz sam.
2. Gdy przychodzi złota jesień,
Mały jezyk jabłko niesie.
Złoty listek z nieba spada,
Jeżom bajkę opowiada.
Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach,
Spacerują po gęstwinach.
Listek śpiewa im do snu
Kołysankę li,li, lu.
Wrzesień 2022
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Przedszkole moim drugim domem.
- W przedszkolu jesteśmy bezpieczni.
- Nasze zabawy.
- Każdy z nas jest inny
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych: rozwijającej reakcję na sygnał słowny; ruchowo-naśladowczej.
- Poznanie(3-latki),przypomnienie (4-latki) zasad bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie.
- Nauka i doskonalenie chodzenia w parach, wdrażnie do samodzielnego przebierania się i korzystania z toalety
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych; rozwijających spostrzegawczość i utrwalających znajomość kolorów; ruchowo-naśladowczych.
- Budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- Zapoznanie z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu
- Wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
- Wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
- Zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego
- Wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiedniego reagowania na nie
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
- Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka
- Doskonalenie samodzielności podczas spożywania posiłków.
- Rozpoznawanie i naśladowanie emocji złość, smutek, radość, strach.
- Przedstawianie danych emocji za pomocą ruchu, gestu, mimiki.
- Wdrażanie do troski o zwierzęta; wyrażanie opiekuńczego stosunku względem nich.
- Doskonalenie umiejętności przedstawienia się, podania swojego imienia, wymienianie imion kolegów i koleżanek.
- Wdrażanie do wykonywania czynności porzadkowych- rozwijanie umiejętności samodzielnego sprzatania zabawek po skończonej zabawie.
- Rozpoznawanie i nazywanie znaczka rozpoznawczego, odszukiwanie go w sali, szatni i łazience.
- Rozwijanie umiejętności zabawy z innymi dziećmi, poznanie kącików zainteresowań znajdujących się w sali.
- Stosowanie określeń: na, pod, obok, składanie w całość obrazka pociętego na kilka części, rozwijanie motoryki małej poprzez rwanie papieru na paski i układanie z pasków kompozycji.
- Ilustrowanie ruchem piosenki: Jestem przedszkolakiem, rozpoznawanie dźwięków − wysokie i niskie.
- Wdrażanie do uważnego słuchania wiersza i odpowiadania na pytania dotyczące utworu.
- Wymienianie nazw wybranych drzew oraz wielozmysłowe poznawanie liści, segregowanie liści według kształtu i wielkości.
- Posługiwanie się określeniami: długi, krótki, dłuższy, krótszy, wąski, szeroki, węższy, szerszy.
- Wdrażanie do liczenia w zakresie trzech.
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt leśnych, synteza podzielonych rytmicznie nazw zwierząt.
- Wskazywanie wymienionych, wybranych części ciała, doskonalenie dbałości o higienę.
- Kształtowanie postaw proekologicznych.
Piosenki i wiersze
Światełko
Sł.: Iwona Salach
Przez ulicę idą dzieci,
Gdy zielone światło świeci,
Kiedy żółte się zapali,
Uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
Czekaj grzecznie na zielone.
Powiedz Jasiu, Powiedz Olu
(piosenka)
Powiedz Jasiu, powiedz Olu,
Gdzie tak miło, jak w przedszkolu
Bo przedszkole uczy, bawi nas
Bo w przedszkolu szybko płynie czas
Pani patrzy na nas z boczku
Jak stawiamy domki z klocków
Bo przedszkole uczy, bawi nas
Bo w przedszkolu szybko płynie czas
Stron 3 z 3