Grupa II „Jeżyki”

Wychowawcy
mgr Monika Śmigrodzka
mgr Krystyna Olszewska

Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek

Woźna
Izabela Kania

Zdjęcia z balu karnawałowego

Zdjęcia z balu karnawałowego można zamówić na stronie internetowej:

https://app.mafelo.com/rp/jxjpemga

Hasło zostanie przesłane mailem w dniu dzisiejszym do godz. 14.00.

Marzec 2022 r.

Opracowała: Krystyna Olszewska

Tematyka kompleksowa

  1. Chciałbym być muzykiem
  2. Zwierzęta z naszych pól i lasów
  3. Chciałbym być aktorem
  4. Nadeszła wiosna
  5. Zwierzęta dżungli i sawanny

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • uwrażliwienie na muzykę i otaczające dźwięki.
  • zdobywanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych.
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach).
  • zapoznanie z wybraną baśnią,
  • zapoznanie z wybranymi elementami pogody marcowej.
  • utrwalanie wyglądu i nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zakładanie ubrań, butów,
  • doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
  • rozwijanie wyobraźni dzieci,
  • poszerzenie kompetencji językowych,
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie wyobraźni.
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
  • zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie kreatywnego myślenia.

Wiersze i piosenki

„Koncert”

(wiersz Teresy Fiutowskiej)

W zaroślach nad stawem
świerszcze koncert dają.
W malowniczym, pięknym miejscu
filharmonię mają.
Stroją struny przy skrzypeczkach,
smyki woskiem pociągają.
Świerszcz – dyrygent – znak już daje,
koncert zaczynają.
Z lewej strony pierwsze skrzypce,
z prawej grają drugie.
Rozbrzmiewają piękne dźwięki
serenady długiej.
Nagle wiatr przyfrunął!
Już gra ze świerszczami.
Żaby biją brawa
żabimi łapkami.
Wielka to przyjemność
słuchać tej muzyki,
przyznali to nawet
śpiewacy – słowiki

 

„Zielona wiosna”

(piosenka)

I. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały.
Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

II. Przyleciał bociek, usiadł na płocie
i do drugiego boćka klekoce.
Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

III. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele.
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
wiosna, wiosna jest już wśród nas.



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Dzięcioł — ćwiczenie pionizacji języka

Uderzanie czubkiem szerokiego języka o podniebienie przy otwartych ustach i nieruchomej brodzie.

Kształtowanie prawidłowego toru oddechowego

Wykonujemy  wdechu nosem i dmuchamy na kłębuszki waty, papierowe kulki, piłeczki, zabawki w wodzie, bańki mydlane, wydychając powietrze ustami.


UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...