Grupa II „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska-Głos
mgr Anita Raca

Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek

Woźna
Nataliia Lymarenko

Październik 2022

Opracowała: Anita Raca

Tematyka kompleksowa

  • Pani Jesień puka do drzwi.
  • Prezenty od Pani Jesieni.
  • Jestem zdrowym przedszkolakiem.
  • Kiedy mamy dzień, a kiedy noc.
  • Mój dom.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • Wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
  • Rozwijanie dużej i małej motoryki,
  • Budowanie świadomości przynależności do grupy społecznej,
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć,
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób,
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody,
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę,
  • Rozwijanie poczucia rytmu,
  • Rozwijanie mowy i myślenia,
  • Rozwijanie umiejętności określania kierunków i ułożenia przedmiotów w przestrzeni,
  • Budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad,
  • Usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
  • Wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
  • Budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny.

Piosenki i wiersze

„Jesień”

Sł.: Bożena Forma

Spadają liście,
Szeleszczą wkoło,
Wiatr je unosi,
Gwiżdże wesoło.
Lecą kasztany,
Cieszą się dzieci.
Słabiej niż latem
Słoneczko świeci.
Nagle żołędzie
Z drzewa spadają,
Chętnie je zaraz wszyscy zbierają
Piękne korale
Ma jarzębina,
To znak, że jesień
Już się zaczyna.

„Mały jeżyk”

(piosenka)

1.Mały jeżyk jak kuleczka
Idzie dróżką do miasteczka.
A w miasteczku, to jest fakt,
Żyją jeże już od lat.

Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach
Spacerują po ścieżynach.
Chodzą jeże tu i tam.
Jak nie wierzysz zobacz sam.

2. Gdy przychodzi złota jesień,
Mały jezyk jabłko niesie.
Złoty listek z nieba spada,
Jeżom bajkę opowiada.

Ref. W parkach, krzakach i gęstwinach,
Spacerują po gęstwinach.
Listek śpiewa im do snu
Kołysankę li,li, lu.

 


Wrzesień 2022

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Przedszkole moim drugim domem.
  2. W przedszkolu jesteśmy bezpieczni.
  3. Nasze zabawy.
  4. Każdy z nas jest inny

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych: rozwijającej reakcję na sygnał słowny; ruchowo-naśladowczej.
  • Poznanie(3-latki),przypomnienie (4-latki) zasad bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie. 
  • Nauka i doskonalenie chodzenia w parach, wdrażnie do samodzielnego przebierania się i korzystania z toalety
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych; rozwijających spostrzegawczość i utrwalających znajomość kolorów; ruchowo-naśladowczych.
  • Budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • Zapoznanie z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu
  • Wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
  • Wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
  • Zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego
  • Wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiedniego reagowania na nie
  • Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka
  • Doskonalenie samodzielności podczas spożywania posiłków.
  • Rozpoznawanie i naśladowanie emocji złość, smutek, radość, strach.
  • Przedstawianie danych emocji za pomocą ruchu, gestu, mimiki.
  • Wdrażanie do troski o zwierzęta; wyrażanie opiekuńczego stosunku względem nich.
  • Doskonalenie umiejętności przedstawienia się, podania swojego imienia, wymienianie imion kolegów i koleżanek.
  • Wdrażanie do wykonywania czynności porzadkowych- rozwijanie umiejętności samodzielnego sprzatania zabawek po skończonej zabawie.
  • Rozpoznawanie i nazywanie znaczka rozpoznawczego, odszukiwanie go w sali, szatni i łazience.
  • Rozwijanie umiejętności zabawy z innymi dziećmi, poznanie kącików zainteresowań znajdujących się w sali.
  • Stosowanie określeń: na, pod, obok, składanie w całość obrazka pociętego na kilka części, rozwijanie motoryki małej poprzez rwanie papieru na paski i układanie z pasków kompozycji.
  • Ilustrowanie ruchem piosenki: Jestem przedszkolakiem, rozpoznawanie dźwięków − wysokie i niskie.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania wiersza i odpowiadania na pytania dotyczące utworu.
  • Wymienianie nazw wybranych drzew oraz wielozmysłowe poznawanie liści, segregowanie liści według kształtu i wielkości.
  • Posługiwanie się określeniami: długi, krótki, dłuższy, krótszy, wąski, szeroki, węższy, szerszy.
  • Wdrażanie do liczenia w zakresie trzech.
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt leśnych, synteza podzielonych rytmicznie nazw zwierząt.
  • Wskazywanie wymienionych, wybranych części ciała, doskonalenie dbałości o higienę.
  • Kształtowanie postaw proekologicznych.

Piosenki i wiersze

Światełko

Sł.: Iwona Salach

Przez ulicę idą dzieci,
Gdy zielone światło świeci,
Kiedy żółte się zapali,
Uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
Czekaj grzecznie na zielone
.

Powiedz Jasiu, Powiedz Olu

(piosenka)

Powiedz Jasiu, powiedz Olu,
Gdzie tak miło, jak w przedszkolu
Bo przedszkole uczy, bawi nas
Bo w przedszkolu szybko płynie czas

Pani patrzy na nas z boczku
Jak stawiamy domki z klocków
Bo przedszkole uczy, bawi nas
Bo w przedszkolu szybko płynie czas

Stron 3 z 3

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...