
Grupa II „Jeżyki”
Wychowawcy
mgr Monika Śmigrodzka
mgr Krystyna Olszewska
Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek
Woźna
Izabela Kania
Maj 2022 r.
Opracowała: Krystyna Olszewska
Tematyka kompleksowa
- Łąka wiosną
- Wiosna na wsi
- Znam różne zawody
- Moi rodzice
- Zabawy na łące
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
- poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer,
- naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych i ich głosów.
- wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
- rozwijanie wyobraźni dzieci,
- poszerzenie kompetencji językowych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni.
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie kreatywnego myślenia
Wiersze i piosenki
Zawody
sł. Bożena Forma
Różne są zawody:
ekspedientka, lekarz,
listonosz, fryzjer,
sekretarka, piekarz.
Mama jest śpiewaczką,
a tato pilotem —
wiezie pasażerów
szybkim samolotem.
Babcia jest krawcową,
a strażakiem dziadek,
karetką pogotowia
jeździ wujek Tadek.
A kim ja zostanę?
Kierowcą rajdowym,
spikerem, piekarzem
lub posterunkowym.
Jesteśmy razem
sł. Barbara Szelągowska
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę...
Jakie to słowo?
RODZINA!
Kwiecień 2022 r.
Opracowała: Monika Śmigrodzka
Tematyka kompleksowa
- Zwierzęta dżungli i sawanny
- Chciałbym być sportowcem.
- Wielkanoc.
- Dbamy o przyrodę.
- Jestem Polakiem i Europejczykiem.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś),
- uważne słuchanie rozmówcy, odpowiadanie na pytania, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie,
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
- dostrzeganie zmian w otoczeniu poprzez obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- doskonalenie myślenia matematycznego -liczenie palców, przedmiotów itp., tworzenie prostych zbiorów, przeliczanie elementów,
- utrwalanie i kultywowanie tradycji wielkanocnych, zwrócenie uwagi na symbolikę świąt, tworzenie ozdób i dekoracji związanych z obchodami Wielkanocy,
- uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
- wdrażanie do dbałości o środowisko naturalne, obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
- zapoznanie z miejscem Polski i Europy na mapie, utrwalenie polskich symboli narodowych,
- rozwijanie patriotyzmu i przynależności narodowej, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
Wiersze i piosenki
Gimnastyka
sł. Jadwiga Koczanowska
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć — nie ma rady.
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
Rymowanka
Jestem Polakiem, a ja — Polką.
Moim krajem Polska jest.
Stolicą Polski jest Warszawa,
co nad Wisłą rozciąga się.
Ćwiczenia logopedyczne
Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny”
Stron 2 z 7
- Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Następne
- Ostatnie »