
Grupa I „Kotki”
Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska
mgr Agnieszka Borys
Pomoc nauczyciela
Kamila Figaj
Woźna
Renata Ołdak
Dzień Babci i Dziadka
Nagranie z okazji Dnia Babci i Dziadka
- Grupa I — pobierz
Aby rozpakować pliki z filmem należy zainstalować odpowiedni program np. 7-zip (do pobrania z: https://www.7-zip.org) lub inny obsługujący pliki 7z.
Jeśli po kliknięciu w link otworzy się plik tekstowy, należy powrócić na tę stronę, kliknąć prawym przyciskiem myszy w odpowiedni link i wybrać z menu „Zapisz element docelowy jako...”, i zapisać plik.
Do rozpakowania pliku z filmem niezbędne jest hasło, które otrzymają Państwo mailem.
Luty 2022 r.
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Jesteśmy samodzielni w kuchni
- Baśniowy świat
- Chciałbym być matematykiem
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie mowy
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie pamięci słuchowej
- ukazanie sposobu niesienia pomocy starszym osobom
- poznawanie pracy kucharki
- poznawanie przeznaczenia sztućców
- określanie wysokości przedmiotów, stosowanie słów wysoki, niski
- rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów
- rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem
Piosenki
„Z mamą w kuchni”
sł. i muz. B. Forma
Mama piecze ciasto,
My jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
Ciasto ugniatamy.
Ref. Pomagamy mamie
W domowych pracach
Kiedy zmęczona do domu wraca
Zupę razem z mamą
Dzisiaj gotujemy,
Jeszcze wymieszamy
I ze smakiem zjemy
Ref. Pomagamy…
Kanapki z mamusią
Chcemy przygotować
Z jajkiem i szczypiorkiem
będą nam smakować
Ref. Pomagamy…
„Malowany wózek”
Malowany wózek
Para siwych koni,
Pojadę daleko, nikt mnie nie dogoni
Pojadę daleko ,po ubitej dróżce
Tam gdzie stoi mała chatka, na koguciej nóżce
Stanę przed tą chatka, będę z bicza trzaskał,
Wyjdźże Babo Jago, wyjdźże, jeśli łaska.
Wyjdzie Baba Jaga stara, całkiem siwa
I zapyta grubym głosem
— Kto mnie tutaj wzywa?
To ja Babo Jago, chciałem Ciebie prosić,
Żebyś nie więziła Jasia i Małgosi
Bo jak nie powiem rzecz Ci nieprzyjemna
Będziesz miała Babo Jago do czynienia ze mną
Strzeż się Czarownico
Krzyknę w niebogłosy,
Ze aż Babie Jadze dęba staną włosy
I koniki pognam
Het, het, krzyknę na nie
I pojadę do mamusi na drugie śniadanie.
Ćwiczenia logopedyczne
Opracowała: Elżbieta Niemaszyk
Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
- Wymawianie na przemian „a” — „o” lub „e” — „o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie górnej i dolnej wargi — zabawa w naśladowanie „syreny policyjnej”
- Oddalanie od siebie kącików ust, jak przy „i” — zbliżanie do siebie kącików ust (ściąganie warg) jak przy „u” , wymawianie ich na przemian — zabawa w naśladowanie „karetki”
- Cmokanie — dziecko udaje, że stara się rozdzielić sklejone wargi
- Gwizdanie
- Zabawa w rybi pyszczek — gwałtowne otwieranie i zamykanie buzi jak rybka
- Nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych
- Nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza- zabawa w dziurawy balonik
- Nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach
- Wciągać policzki do jamy ustnej (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek) — jak zajączek
- Dmuchać na płomień świecy, skrawki papieru, watkę, piłeczkę pingpongową...
- Cmokanie (powstający szmer przypomina pocałunek)
Stron 4 z 7
- « Pierwsze
- Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Następne
- Ostatnie »